Firmele concurente sustin ca Romexpo are pozitie de monopol
Data publicarii: 30-11-2006
"Singurele spatii expozitionale de dimensiuni relativ adecvate pentru organizarea unor evenimente de proportii, care sa se poata compara cu spatiile Romexpo, se afla, unul la Cluj, iar altul, in constructie, la Arad", a adaugat Mindirigiu.
Complexul expozitional Romexpo - Targul International Bucuresti cuprinde 42 de pavilioane, cu o suprafata de expunere totala de 100.000 mp, din care circa 55.000 mp interior si peste 45.000 mp in aer liber.
"In alte tari, cum ar fi Polonia si Cehia, centrele expozitionale de mari proportii sunt construite cu investitii acoperite in proportie de peste 90% de stat, precum si de comunitatile locale, intrucat construirea de astfel de centre nu este, in sine, o afacere, costurile de executare si intretinere ale unui astfel de spatiu fiind imense. Pe de alta parte, atat statul, cat si comunitatile locale au de castigat de pe urma investitiilor facute in construirea de centre expozitionale, pentru ca aceste centre constituie un factor de dezvoltare extrem de important si o sursa permanenta de venituri", a mai spus directorul general al ABPlus.
"Se pare, insa, ca statul nu are de gand sa se implice in construirea de astfel de spatii expozitionale, asa ca trebuie sa apara investitori puternici, care sa construiasca structuri integrate, in care, pe langa spatii expozitionale propriu-zise, sa existe si centre de afaceri si comerciale, precum si alte facilitati, astfel incat investitiile respective sa fie profitabile. Am auzit cum ca Ion Þiriac ar intentiona sa investeasca in construirea unui astfel de centru expozitional, insa nu stiu nici unde si nici cand", a mai spus Florin Mindirigiu.
Piata romaneasca a organizarii de targuri si expozitii a fost evaluata, de Florin Mindirigiu, la o valoare de circa 50-60 milioane euro, aceasta valoare urmand sa creasca cu 50% in 2007, potrivit estimarilor directorului general al ABPlus. "Din aceasta piata, Romexpo detine o cota de peste 50%", a mai spus Mindirigiu.
In 2005, liderul pietei de targuri si expozitii din Romania, Romexpo, a inregistrat un profit net de 19,18 milioane lei (circa 5,3 milioane euro) si o cifra de afaceri de aproape 58,7 milioane lei (16,21 milioane euro). In acelasi an, compania ABPlus, specializata in organizarea de targuri, expozitii si conferinte, a inregistrat un profit net de 417.760 lei (115.403 euro) si o cifra de afaceri de 4,58 milioane lei (1,26 milioane euro).
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private