Alianta Renault-Nissan a economisit 4,3 miliarde de euro in 2015
Data publicarii: 05-07-2016 | EconomieAlianta Renault-Nissan a realizat anul trecut economii de 4,3 miliarde de euro, o crestere de 13% fata de 2014, in principal in domeniile achizitiei, conceptiei si productiei de vehicule, transmite Reuters.
Renault și Nissan au generat "sinergii" lucrând împreună pentru a reduce costurile, a evita cheltuielile și a majora veniturile.
Arnaud Deboeuf, vicepreședinte al alianței Renault-Nissan, le-a declarat jurnaliștilor că este prea devreme pentru a estima efectele votului pentru Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit) asupra operațiunilor Nissan din această țară.
"Cu siguranță ca exista un impact. Dar este foarte dificil de spus astăzi care va fi impactul", a explicat Deboeuf.
Incitat de analiști să stabilească o țintă mai ambițioasă de economii pentru 2016 decât cele 4,3 miliarde de euro anunțate, șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat: "Evident suma de 4,3 miliarde de euro este conservatore. Cred că un obiectiv rezonabil ar fi cinci miliarde de euro".
Dar Deboeuf nu a reafirmat marți obiectivul de cinci miliarde de euro pentru 2016 și a avertizat că nivelul economiilor ar putea scădea înainte de a reveni pe creștere la nivelul promis de 5,5 miliarde de euro în 2018.
"Ar putea fi câțiva ani când nivelul va scădea deoarece modul în care calculăm este legat de planurile de producție", a explicat vicepreședintele alianței.
Acesta a adăugat că proiectatele economii nu includ achiziționarea de către Nissan a unei participații în Mitsubishi Motors, care încă nu s-a finalizat, sau efectele Brexitului asupra activității fabricii Nissan din Sunderland, Marea Britanie.
În funcție de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule către UE și restul lumii. "Referitor la Brexit, suntem puțin îngrijorați din cauza incertitudinilor provocate de perioada de așteptare și de consecințele noului stat al Marii Britanii și al Uniunii Europene", a afirmat Ghosn.
Luna trecută, Renault și-a redus participația pe care o deține la partenerul japonez Nissan Motor cu un punct procentual. Conform documentelor remise de Nissan către Ministerul japonez de Finanțe, în prezent grupul auto francez Renault deține 42,4% din acțiunile Nissan, față de 43,4% anterior. În document nu se precizează motivul pentru care Renault și-a redus participația la Nissan.
Într-un comunicat de presă difuzat vineri, Renault a explicat că această scădere a participației sale este una provizorie și are legătură cu programul de răscumpărare de acțiuni demarat de Nissan. "Această scădere temporară nu indică în niciun caz voința Renault de a își modifica participația", a informat grupul francez.
La finele lunii februarie, Nissan a informat Consiliul de Administrație de la Renault că are intenția de a demara un program de răscumpărare de acțiuni în perioada 29 februarie-22 decembrie. Atunci grupul a anunțat că va participa la acest program deoarece îl consideră în folosul acționarilor Renault și că tranzacția nu va avea niciun impact asupra participației grupului francez.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. De asemenea, cele două companii au același director general, Carlos Ghosn. Cu toate acestea, echilibrul între Renault și Nissan în cadrul alianței a devenit un subiect tensionat după ce în luna aprilie 2015 statul francez și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, în ideea de a-și dubla drepturile de vot la grupul auto. În schimb, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii