Alianta Renault-Nissan a economisit 4,3 miliarde de euro in 2015
Data publicarii: 05-07-2016 | EconomieAlianta Renault-Nissan a realizat anul trecut economii de 4,3 miliarde de euro, o crestere de 13% fata de 2014, in principal in domeniile achizitiei, conceptiei si productiei de vehicule, transmite Reuters.
Renault și Nissan au generat "sinergii" lucrând împreună pentru a reduce costurile, a evita cheltuielile și a majora veniturile.
Arnaud Deboeuf, vicepreședinte al alianței Renault-Nissan, le-a declarat jurnaliștilor că este prea devreme pentru a estima efectele votului pentru Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit) asupra operațiunilor Nissan din această țară.
"Cu siguranță ca exista un impact. Dar este foarte dificil de spus astăzi care va fi impactul", a explicat Deboeuf.
Incitat de analiști să stabilească o țintă mai ambițioasă de economii pentru 2016 decât cele 4,3 miliarde de euro anunțate, șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat: "Evident suma de 4,3 miliarde de euro este conservatore. Cred că un obiectiv rezonabil ar fi cinci miliarde de euro".
Dar Deboeuf nu a reafirmat marți obiectivul de cinci miliarde de euro pentru 2016 și a avertizat că nivelul economiilor ar putea scădea înainte de a reveni pe creștere la nivelul promis de 5,5 miliarde de euro în 2018.
"Ar putea fi câțiva ani când nivelul va scădea deoarece modul în care calculăm este legat de planurile de producție", a explicat vicepreședintele alianței.
Acesta a adăugat că proiectatele economii nu includ achiziționarea de către Nissan a unei participații în Mitsubishi Motors, care încă nu s-a finalizat, sau efectele Brexitului asupra activității fabricii Nissan din Sunderland, Marea Britanie.
În funcție de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule către UE și restul lumii. "Referitor la Brexit, suntem puțin îngrijorați din cauza incertitudinilor provocate de perioada de așteptare și de consecințele noului stat al Marii Britanii și al Uniunii Europene", a afirmat Ghosn.
Luna trecută, Renault și-a redus participația pe care o deține la partenerul japonez Nissan Motor cu un punct procentual. Conform documentelor remise de Nissan către Ministerul japonez de Finanțe, în prezent grupul auto francez Renault deține 42,4% din acțiunile Nissan, față de 43,4% anterior. În document nu se precizează motivul pentru care Renault și-a redus participația la Nissan.
Într-un comunicat de presă difuzat vineri, Renault a explicat că această scădere a participației sale este una provizorie și are legătură cu programul de răscumpărare de acțiuni demarat de Nissan. "Această scădere temporară nu indică în niciun caz voința Renault de a își modifica participația", a informat grupul francez.
La finele lunii februarie, Nissan a informat Consiliul de Administrație de la Renault că are intenția de a demara un program de răscumpărare de acțiuni în perioada 29 februarie-22 decembrie. Atunci grupul a anunțat că va participa la acest program deoarece îl consideră în folosul acționarilor Renault și că tranzacția nu va avea niciun impact asupra participației grupului francez.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. De asemenea, cele două companii au același director general, Carlos Ghosn. Cu toate acestea, echilibrul între Renault și Nissan în cadrul alianței a devenit un subiect tensionat după ce în luna aprilie 2015 statul francez și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, în ideea de a-și dubla drepturile de vot la grupul auto. În schimb, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private