Carlos Ghosn: Acordul Brexit va determina viitoarele investitii in fabrica Nissan din Marea Britanie

Data publicarii: 05-08-2016 | Economie

Viitoarele decizii de investitii privind cea mai mare fabrica auto din Marea Britanie vor depinde de conditiile referitoare la taxele vamale, comert si circulatia libera a bunurilor din acordul ce va fi incheiat cu UE in urma Brexitului, a afirmat directorul general al aliantei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, intr-un interviu acordat BBC, transmite Reuters.

Ghosn a declarat că este destul de optimist în privința faptului că Marea Britanie va fi un important partener al UE, în ciuda votului pentru ieșirea țării din Uniunea Europeană (Brexit). Nissan încă nu este pregătită să adopte decizii în privința planurilor pentru fabrica sa din Sunderland, care are 6.700 de angajați. Investițiile la Sunderland vor depinde de rezultatul discuțiilor dintre Marea Britanie și UE privind Brexitul, a adăugat șeful alianței Renault-Nissan.

Analiștii apreciază că, în funcție de rezultatele negocierilor, Brexitul ar putea avea ca rezultat noi tarife comerciale care vor afecta competitivitatea exporturilor de vehicule din din Marea Britanie către UE și restul lumii. "Referitor la Brexit, suntem puțin îngrijorați din cauza incertitudinilor provocate de perioada de așteptare și de consecințele noului statut al Marii Britanii și al Uniunii Europene", afirma luna trecută Ghosn.

Acesta a descris uzina Nissan din Sunderland drept o "fabrică europeană cu sediul în Marea Britanie", deoarece majoritatea produselor sale sunt exportate în Europa. Anul trecut, au fost produse aici 500.000 de vehicule, fiind cea mai mare fabrică auto din Marea Britanie, conform Nissan.

Nu există dubii că prețurile pentru Renault și alte mașini produse în Europa și vândute în Marea Britanie vor crește din cauza deprecierii lirei sterline. Totuși, prețurile finale vor fi determinate după stabilizarea lirei sterline, a apreciat Carlos Ghosn. Acesta se așteaptă la un declin al economiei britanice "nu pentru că ar fi ceva în neregulă cu Marea Britanie ci pentru că piețele urăsc incertitudinea".

În martie, Nissan a anunțat că va investi 22 de milioane de lire sterline pentru modificarea celei de-a doua linii de producție de la uzina din Sunderland, pentru a accepta orice vehicul produs pe platforma Renault-Nissan. Modificarea va permite producerea a încă 40.000 de vehicule Qashqai, cel mai bine vândut model al companiei nipone.

Vânzările de mașini noi în Marea Britanie, a doua mare piață auto din UE, au crescut în primele șapte luni din acest an cu 2,8%, la 1.599.159 unități. În topul celor mai bine vândute modele se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Ford Focus, Volkswagen Golf și Nissan Qashqai.

Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, conform căruia Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: