Mitsubishi amendata cu 4 milioane euro pentru manipularea datelor privind consumul
Data publicarii: 27-01-2017 | EconomieGuvernul nipon a anuntat ca impune o amenda de 480 milioane yeni (3,9 milioane de euro) producatorului auto nipon Mitsubishi Motors in urma scandalului manipularii datelor privind consumul la o serie de autovehicule, informeaza agentia EFE.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a stabilit această sancțiune pentru companie după ce a ajuns la concluzia că a încălcat legea prin comercializarea acestor modele anunțând o eficiență energetică mai bună decât în realitate, a explicat instituția într-un comunicat.
Compania a recunoscut, în aprilie anul trecut, că a falsificat sistematic datele de consum la patru dintre modelele sale de autovehicule cu o capacitate mai mică de 660 centimetri cubi, printre care două comercializate de Nissan Motor, și, ulterior, a recunoscut ca erau mai multe modele afectate.
Datele falsificate, care apăreau în cataloagele distribuite concesionarilor Mitsubishi și Nissan, dar și în campaniile publicitare, indicau un consum cu 5-15% mai mic față de cel real.
În acest fel, au fost comercializate în Japonia peste 625.000 de mini vehicule, un model de autoturism foarte popular în țara asiatică datorită consumului scăzut și dimensiunilor reduse.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a cerut, de asemenea, Mitsubishi Motors și Nissan Motor să ia măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de falsificări.
În urma scandalului și a problemelor economice pe care acesta le-a generat, Nissan a achiziționat, în octombrie 2016, un procent de 34% din acțiunile Mitsubishi, cu scopul de a recupera încrederea consumatorilor și a recupera rentabilitatea economică.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025