Mitsubishi amendata cu 4 milioane euro pentru manipularea datelor privind consumul
Data publicarii: 27-01-2017 | EconomieGuvernul nipon a anuntat ca impune o amenda de 480 milioane yeni (3,9 milioane de euro) producatorului auto nipon Mitsubishi Motors in urma scandalului manipularii datelor privind consumul la o serie de autovehicule, informeaza agentia EFE.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a stabilit această sancțiune pentru companie după ce a ajuns la concluzia că a încălcat legea prin comercializarea acestor modele anunțând o eficiență energetică mai bună decât în realitate, a explicat instituția într-un comunicat.
Compania a recunoscut, în aprilie anul trecut, că a falsificat sistematic datele de consum la patru dintre modelele sale de autovehicule cu o capacitate mai mică de 660 centimetri cubi, printre care două comercializate de Nissan Motor, și, ulterior, a recunoscut ca erau mai multe modele afectate.
Datele falsificate, care apăreau în cataloagele distribuite concesionarilor Mitsubishi și Nissan, dar și în campaniile publicitare, indicau un consum cu 5-15% mai mic față de cel real.
În acest fel, au fost comercializate în Japonia peste 625.000 de mini vehicule, un model de autoturism foarte popular în țara asiatică datorită consumului scăzut și dimensiunilor reduse.
Agenția niponă pentru Protecția Consumatorilor a cerut, de asemenea, Mitsubishi Motors și Nissan Motor să ia măsuri pentru a evita repetarea unor astfel de falsificări.
În urma scandalului și a problemelor economice pe care acesta le-a generat, Nissan a achiziționat, în octombrie 2016, un procent de 34% din acțiunile Mitsubishi, cu scopul de a recupera încrederea consumatorilor și a recupera rentabilitatea economică.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an