Producatorul Fiat Chrysler admite ca este investigat pentru posibile incalcari ale standardelor privind poluarea

Data publicarii: 01-03-2017 | Economie

Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a recunoscut marti ca autoritatile din SUA si din alte state investigheaza producatorul auto italo-american pentru posibile incalcari ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel, transmit DPA si Bloomberg.

Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) a acuzat în ianuarie FCA că din 2014 folosește un soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor la peste 100.000 de camioane și SUV-uri cu motoare diesel. FCA a încălcat reglementările instalând și ținând secret un soft la motoarele modelelor Jeep Grand Cherokee și Dodge Ram 1500 produse în 2014, 2015 și 2016, cu motoare diesel de trei litri, asamblate și vândute în SUA. De asemenea, Agenția pentru Protecția Mediului verifică dacă dispozitivele auxiliare de control al emisiilor constituie "dispozitive de trucare a emisiilor" care sunt ilegale.

Conform raportului publicat marți de producătorul auto italo-american, sunt afectate aproximativ 104.000 de vehicule. FCa admite că a primit ''solicitări de informații și citații'' de la unele autorități guvernamentale, inclusiv de la Departamentul american al Justiției, Autoritatea de Control a Piețelor Financiare din SUA (Securities and Exchange Commission — SEC) și Procuratură.

Deja grupul auto lucrează cu autoritățile din Germania, Olanda și Italia și se așteaptă să fie contactat de Procuratura din Franța.

FCA a dat asigurări că va colabora în continuare la toate investigațiile dar a recunoscut că nu a evaluat încă impactul financiar al investigațiilor.

Din ianuarie, acțiunile listate în SUA ale Fiat Chrysler au scăzut cu 1,1%, investitorii fiind îngrijorați de existența unor asemănări cu scandalul emisiilor de la Volkswagen (Dieselgate).

Și ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, declara luna trecută că Uniunea Europeană trebuie să se asigure că mașinile Fiat Chrysler care încalcă reglementările privind poluarea sunt retrase de pe piață.

"Autoritățile italiene știau de câteva luni că Fiat, în opinia experților, utilizează dispozitive ilegale. Până acum, Fiat a refuzat să participe la clarificarea problemei, prin urmare Comisia Europeană (CE) trebuie să se asigure că este organizată o rechemare pentru vehiculele Fiat", a declarat Dobrindt.

"Am cerut în mod repetat autorităților italiene să prezinte răspunsuri convingătoare de îndată ce va fi posibil", se arată într-un recent comunicat al Comisiei Europene.

Inițiativa forului comunitar a fost salutată de oficialitățile de la Berlin, Svenja Friedrich, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor, declarând: "Comisia Europeană face acum exact ceea ce i s-a cerut de mult timp: vorbește din nou cu autoritățile italiene".

Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a efectuat investigații asupra unor vehicule Fiat. "Rezultatele arată că, după un anumit timp, are loc o reducere considerabilă a funcționării dispozitivului de epurare a gazelor de eșapament. Încă credem că această reducere este cauzată de dispozitivele ilegale", a explicat purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor. KBA a efectuat testele pentru "a verifica datele privind emisiile", după ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat programe software pentru a manipula rezultatele testelor de poluare.

Conform reglementărilor UE, Italia este responsabilă pentru testarea mașinilor Fiat deoarece operațiunile regionale sunt în această țară.

În mai 2016, reprezentanții Fiat au refuzat să se întâlnească cu Ministrul Transporturilor din Germania, Alexander Dobrindt, pentru a analiza informațiile relevate la testarea emisiilor iar autoritățile italiene au luat apărarea Fiat.

Alexander Dobrindt a criticat Fiat pentru"atitudinea necooperantă", pe care a descris-o drept "total neinteligibilă".

Producătorul auto Fiat Chrysler Automobiles NV este "fundamental diferit" de grupul german Volkswagen în privința acuzațiilor referitoare la folosirea unui soft care a permis un nivel excesiv al emisiilor, declara în ianuarie șeful FCA, Sergio Marchionne.

"Vehiculele nu pot distinge între perioadele în care se efectuează testele și cele în care rulează normal, astfel încât cazurile sunt fundamental diferite, și este important pentru noi să scoatem în evidență deosebirile în această situație", a explicat Marchionne.

Acesta susține că FCA a fost "marginalizată fără să fie necesar" de către Agenția pentru Protecția Mediului din SUA, iar softul corespunde standardelor EPA.

Softul permite emisii mai ridicate de oxid de azot, susține Agenția pentru Protecția Mediului.

Potențiala amendă pentru Fiat Chrysler este de 4,6 miliarde de dolari.

Investigațiile vin după ce autoritățile de reglementare din SUA au acuzat Volkswagen de instalarea unor sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. În cazul FCA, softul nedeclarat care controlează emisiile a permis vehiculelor să genereze poluare excesivă, încălcând reglementările legale, susține EPA.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a fost acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităților SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu și în timpul operațiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susține Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: