Ministerul Turismului: Reprezentantele externe ale institutiei vor fi desfiintate; au functionat pe bugete create artificial
Data publicarii: 04-05-2017 | EconomieBirourile externe ale Ministerului Turismului vor fi desfiintate, iar modul de reprezentare turistica pe plan international a Romaniei va fi regandit, a anuntat ministerul de resort, intr-un comunicat de presa, transmis miercuri AGERPRES.
Ministerul susține că motivul acestei decizii este că birourile de promovare externă ale instituției au funcționat pe bugete create artificial, 'după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli', iar suma nejustificată a depășit 500.000 de euro, de-a lungul anilor.
'Ministerul Turismului a elaborat un proiect de act normativ pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 24/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Turismului, care prevede, pe lângă modificări de organigramă, desființarea reprezentanțelor externe ale acestei instituții. Măsura este luată în contextul în care Ministerul Turismului își asumă responsabilitatea eficientizării activității la nivelul întregii instituții, și își propune ca promovarea României ca destinație turistică în lume să fie făcută după reguli clare, coerente, conform normelor legale privind reprezentarea țării în plan extern. Necesitatea desființării birourilor externe ale Ministerului Turismului și regândirii modului de reprezentare turistică pe plan internațional a României este dată atât de analizele interne făcute de la preluarea mandatului de către ministrul Mircea-Titus Dobre, cât și de datele relevate de raportul Curții de Conturi privind activitatea fostului ANT în 2015. Instituția de control a constatat o serie de nereguli grave în privința modului de funcționare a birourilor de promovare externă și a cheltuirii banilor publici, care confirmă rezultatul analizei interne făcută de conducerea Ministerului Turismului', notează sursa citată.
Potrivit ministerului de resort, 'contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri'.
'S-au constatat, de asemenea, discrepanțe majore la chiriile pentru birouri și locuințele angajaților între reprezentanțe din țări comparabile ca nivel de trai, acestea variind între 1.347 euro și 5.357 euro/lună. Astfel, s-a ajuns la situația ca peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanțe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituției, contractele de închiriere a spațiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor. De asemenea, părți importante ale cheltuielilor făcute de reprezentanțele externe ale Ministerului Turismului nu au fost înregistrate în contabilitatea instituției, făcându-se deconturi fără documente justificative în spate. Pe parcursul anilor, suma nejustificată a ajuns la peste 500.000 euro', se arată în comunicatul Ministerului Turismului.
În urma deciziei de desființare a actualelor birouri de promovare a României în străinătate, angajații acestora vor fi rechemați de la posturi, în următoarele 90 de zile, și vor avea statutul de angajați ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an.
'În această perioadă, Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii, vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi. Viitorii angajați externi vor avea mandate de 4 ani, evitându-se astfel situația de angajați pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri (SUA — 23 ani, Austria — 17 ani, Rusia — 16 ani, Germania — 12 ani, Franța și Italia—10 ani, Polonia — 8 ani, Anglia — 5 ani), fără un control real al activității lor și fără o imagine clară a eficienței la post', menționează ministerul.
Ministerul Turismului subliniază că își dorește ca promovarea României pe piețele externe să fie făcută corect, coerent și eficient. Astfel, reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările în care se va considera necesară prezența instituțională a Ministerului Turismului.
Totodată, ministerul de resort va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în țări care pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și Benelux), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14. De asemenea, pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu Ministerul Afacerilor Externe oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare