Peste doua treimi dintre romani merg in vacanta vara aceasta (studiu)
Data publicarii: 17-05-2017 | EconomiePeste doua treimi dintre romani (77%) au declarat ca merg in vacanta vara aceasta, iar 21% inca nu s-au hotarat, potrivit unei cercetari de piata privind obiceiurile de vacanta ale romanilor pentru anul in curs, dar si comparativ cu 2016.
În privința destinației, jumătate dintre români preferă să rămână în țară, ceilalți aleg destinații din străinătate. Regiunea românească favorită este reprezentată de litoral.
Potrivit studiului, banii nu reprezintă principalul criteriu de alegere a unei vacanțe — doar 25% iau în considerare prețul, în timp ce 41% dintre cei care au răspuns declară că sunt importante peisajele și obiectivele turistice. Comparativ cu anul 2016, bugetul stabilit este același pentru jumătate dintre români. Aproximativ o treime (32%) au spus că vor aloca mai mulți mai bani pentru vacanța din vara aceasta. Concret, 37% au un buget între 501 și 1.000 euro, iar 15% și-au plănuit să cheltuie între 1.001 și 2.000 euro. Există însă un procent de 28% dintre respondenți care mărturisesc faptul că au posibilitatea unei sume sub 500 euro, sumă ușor mai mare decât salariul minim pe economie.
"Obiceiurile românilor privind vacanța s-au modificat în ultimii ani în sensul bun. Rămân însă numeroase elemente de constanță care țin de constrângerile financiare — frecvența, bugetul alocat, dar și de un comportament conservator al românilor — destinația, plata cu numerar sau vacanța doar în familie. Rezultatele ne arată clar o creștere anul acesta față de 2016, dar piața este departe de a-și fi atins potențialul", a precizat Corina Cimpoca, consultant senior și fondator MKOR Consulting, compania care a realizat cercetarea de piață.
În privința locului de vacanță, o treime dintre români merg într-o destinație nouă în 2017, în timp ce restul aleg un loc pe care l-au mai vizitat cel puțin o dată. Dintre aceștia din urmă, un număr important de 33% a declarat că a mai fost de 4 sau mai multe ori în destinația aleasă anul acesta. Hotelurile de 3 stele sunt opțiunea pentru 47% dintre românii care au luat parte la studiul de piață. Ca perioadă, 39% au spus că vacanța va dura între 4 și 6 zile, iar 37% între 7 și maxim 9 zile.
Decalajul privind deplasarea cu trenul față de cea cu mașina personală s-a accentuat considerabil, raportul fiind de 10% la 50%. Un procent de 28% folosesc avionul. Comisioanele agențiilor de turism și programele fixe i-au determinat pe 60% dintre românii intervievați să-și planifice singuri vacanța de vară. Doar 40% au apelat la serviciile agențiilor de turism pentru vara aceasta.
Ca și comportament general, 31% dintre români au declarat că merg anual în vacanță și 36% de două ori pe an.
Compania precizează că studiul a fost realizat în perioada 8-14 mai, printr-un chestionar online aplicat unui eșantion reprezentativ național, de 1.155 de respondenți.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday