Zeci de mii de euro din bomboane fine, caviar si sampanii scumpe
Data publicarii: 21-12-2006Modul de prezentare, principalul atu
Toata lumea face cadouri, dar nu toti au timp sa mearga in magazine. Asa ca suna la o delicaterie si problema se rezolva in cateva minute. Plus ca varianta de a trimite un cadou frumos impachetat prin curierul magazinului este mult mai spectaculoasa.
In momentul in care vrei sa faci o bucurie unei persoane care are deja totul, nu poti miza decat pe elementul-surpriza. Ceea ce atrage atentia la un cadou luat de la o delicaterie este in primul rand ambalajul, dar si persoana care il livreaza - curierul, de obicei angajat al magazinului, vine acasa la destinatar imbracat elegant si ii inmaneaza un pachet frumos impodobit.
"In primul rand, trebuie sa stii cam ce trebuie sa contina un cadou", spune Maia Degeratu, proprietarul Pravaliei cu Delicatese Klasse. Cifra de afaceri a magazinului sau s-ar putea ridica anul acesta la circa 50.000 de euro.
Cadoul mediu de aici costa in jur de 120 de lei, insa nu exista plafon pentru acest tip de afacere. "Trebuie sa ai bun-gust, sa intelegi ce vrea clientul, sa ii propui varianta potrivita persoanei careia ii este destinat pachetul", explica Degeratu.
Pretul mediu al unui cadou, 150 de lei
Delicateria sa comercializeaza de la stridii scumpe si bomboane cu fructe confiate la ciocolata picanta si betigase parfumate. Dar toate cu staif. Pentru a avea succes la clienti, trebuie sa cunosti foarte bine produsele de lux, explica ea. Cum sa pornesti o afacere unde un gram din produsele tale poate costa 100 de euro (daca e vorba despre cel mai fin caviar)? Mizezi pe faptul ca romanii au inceput sa fie atenti la detalii, iar acum cauta sa impresioneze persoanele carora le adreseaza cadouri. Ca antreprenor, trebuie sa intelegi ce vrea un client atunci cand intra in magazinul tau si sa ii gasesti varianta optima de cadou.
Pentru a avea un magazin de delicatese trebuie experienta
"Pentru o astfel de afacere trebuie sa cunosti foarte bine produsele gastronomice si acest lucru nu este posibil decat prin experienta", este de parere si Cristian Preotu, director general al firmei Le Manoir, care detine magazinul Comtesse du Barry. Afacerea Le Manoir a inceput on-line, cu vanzarea de produse culinare de lux prin intermediul internetului. Apoi a aparut magazinul, in anul 2003. Investitia globala, spune Preotu, a fost de 500.000 de euro. De ce atat de mult? "Trebuie sa ai si posibilitatea de a face un stoc destul de important de vinuri, aproximativ 200.000 de euro", explica omul de afaceri.
Firma sa este importatorul multor branduri de gastronomie de lux din Franta si Italia, printre care se numara Comtesse du Barry, vinuri Bordeaux si altele. Preotu si-a propus sa importe si alte branduri internationale in 2007. Dintre acestea, cele mai importante sunt cele aduse din Franta, locatie recunoscuta pentru excelenta in acest domeniu.
"Ca si in alte afaceri din domeniul luxului, mediul din Franta este destul de greu de accesat pentru cine nu este din domeniu", spune reprezentantul Comtesse du Barry. Pretul mediu pentru un cadou este aproximativ 150 lei, exista si variante de pana la 3.000-4.000 de lei, pentru cei foarte pretentiosi. In magazinul Comtesse du Barry se gasesc produse precum foie gras, dulceturi, condimente nobile si dulciuri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare