Kia va lansa pe piata romaneasca modelul cee'd, in aprilie 2007
Data publicarii: 28-12-2006
Kia Rom Auto, importatorul marcii coreene de automobile Kia se asteapta ca la anul sa vanda 2.500 de automobile, cu peste 20% mai mult decat in 2006, iar in aprilie 2007 va lansa modelul de clasa medie cee'd construit in Slovacia, au declarat reprezentantii companiei. Kia cee'd este prima masina pe care cel mai vechi producator coreean de automobile o construieste special pentru piata europeana. Productia de serie a inceput pe 7 decembrie in uzina din orasul slovac Zilina. Kia a investit un miliard de euro pentru uzina din localitatea din Slovacia, care, in 2009, va produce anual 300.000 de masini, dintre care jumatate vor fi cee'd.
Cee'd a fost prezentata sub forma de concept la salonul de la Geneva, in martie 2006, iar varianta de serie si-a facut aparitia in premiera, in octombrie, la salonul de la Paris.
Primele doua litere ale numelui vin de la "Comunitatea Europeana", iar ultimele doua vor sa arate ca design-ul masinii provine tot din Europa (European Design).
Kia cee'd va concura in segmentul C cu Opel Astra, Ford Focus si Volkswagen Golf.
Modelul va fi oferit in cinci variante de motorizare: trei pe benzina si doua diesel cu puteri cuprinse intre 90 si 143 de cai.
Prima versiune a lui cee'd are cinci usi, dar pana la finalul anului 2007 Kia va lansa o versiune break si una cu aspect sportiv in trei usi.
Kia va incepe, in vara lui 2007, asamblarea automobilului de teren Sportage in Slovacia, iar in 2009, fabrica va ajunge sa aiba 3.000 de angajati si va creea locuri de munca pentru alti 7.000 care vor lucra pentru furnizorii de componente.
In plus, autoritatile slovace au anuntat in urma cu doua saptamani ca producatorul asiatic va mai investi inca 300 milioane dolari la Zilina pentru a dubla capacitatea de productie a sectiei de motoare de la 300.000 unitati anual cat e in prezent, la 600.000 pe an. O parte dintre motoare vor merge si la fabrica pe care Hyundai, partener de alianta al Kia, o va inaugura in 2008 la o suta de kilometri de Zilina, in Cehia.
Kia Rom Auto a vandut 1.818 automobile in primele unsprezece luni ale lui 2006, cu 73% mai mult decat in perioada similara a lui 2005. Kia va ajunge sa vanda in jurul a 2.000 de masini anul acesta, iar la anul estimeaza ca va ajunge la 2.500.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză