Diacriticele scumpesc SMS-urile
Data publicarii: 30-12-2006"Vina" o poarta doar programele informatice care codifica diacriticele. "In functie de numarul de diacritice dintr-un mesaj si de lungimea sa, este posibil ca acel mesaj sa fie transmis in mai multe parti", a adaugat Sora. Aceasta este singura modalitate prin care un mesaj se poate taxa mai mult. Totusi,din punct de vedere tehnic, "taxarea mesajelor cu diacritice este identica cu cea a mesajelor obisnuite", a incheiat Sora.
Reprezentanti ai LG Electronics au declarat pentru NewsIn ca "problema este relativ simpla, legata doar de codificarea diacriticelor". Exista softuri de telefoane care permit utilizarea caracterelor cu diacritice si altele care nu permit astfel de codificari. "Un caracter cu diacritice sau alte caractere speciale caracteristice altor limbi corespund intr-adevar unui numar mai mare de caractere asa-zis universale", au explicat reprezentantii LG Electronics.
In general, caracterele romanesti cu diacritice ocupa trei locatii de memorie corespunzatoare caracterelor universale, au declarat softisti din piata telecom.
De cele mai multe ori, un SMS care contine diacritice e trecut automat in format de trei mesaje, in varianta extinsa, informeaza aceleasi surse. Tariful, insa, corespunde numarului locatiilor de caractere universale ocupate. "Daca ai scris un mesaj de 159 de caractere care contine si diacritice, se vor taxa cu siguranta doua mesaje", arata sursele.
Aceasta problema a aparut relativ recent, de cand exista telefoane capabile sa trimita doua, trei sau chiar patru mesaje deodata. "Cu ceva timp in urma era mai usor: pur si simplu se termina spatiul, iar utilizatorul trebuia sa compuna un alt mesaj", arata aceiasi specialisti. In prezent operatorii permit, in general, compunerea de mesaje extinse de pana la 4x160 (640 n.r.) caractere.
Softistii contactati de NewsIn recomanda SMS-urile fara caractere cu diacritice. Altfel, "folosirea nuantelor scrise ale limbii romane va poate costa in plus... vreo sapte centi".
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut