Pe langa plaje si Colosseum, Italia mizeaza si pe turismul oenologic
Data publicarii: 26-10-2017 | EconomieNumarul de turisti care au vizitat viile Bolgheri din Toscana s-a dublat in ultimii cinci ani, o veste buna pentru autoritatile italiene care vor sa incurajeze sosirile de turisti pe intreaga perioada a anului, informeaza AFP.
"Oamenii au venit întotdeauna vara pentru plaje. Acum avem vizitatori pe întreaga perioadă a anului. Este ceva nou care s-a dezvoltat pe măsură ce a crescut reputația vinului Bolgheri", explică Riccardo Binda, directorul unei asociații de viticultori din această zonă a Italiei renumită pentru vinurile sale roșii.
Ministrul italian al Culturii și Turismului, Dario Franceschini, se pregătește să anunțe un bilanț record pentru turismul italian în 2017, cu o creștere de 16% a numărului de vizitatori în sezonul estival. Sectorul reprezintă aproximativ 10% din produsul intern brut al Italiei și a devenit un motor important al unei economii care a ieșit din recesiune.
Însă, cu 52 de milioane de vizitatori străini în 2016, potrivit datelor Organizației Mondiale a Turismului, Italia este mult în urma Franței, lider mondial cu 82 milioane de vizitatori, sau Spaniei, 75 milioane. În plus, creșterea recentă a turismului are legătură cu îngrijorările privind amenințările teroriste în Tunisia, Egipt sau Turcia, îngrijorări care i-au deturnat pe turiști spre plajele italiene.
Pentru a consolida expansiunea sectorului turistic, Italia vrea să încurajeze sosirile de turiști pe întreaga perioadă a anului, mizând pe vizitatorii care vor mai mult decât să se bronzeze. În opinia designerului și antreprenorului Franco Malenotti, Italia nu profită suficient de pe urma bogatei sale moșteniri gastronomice și viticole. "Turismul oenogastronomic este o nouă tendință importantă însă Italia nu face aproape mimic pentru promovare", susține Franco Malenotti. Ultimul său proiect în acest sens este un fel de oraș al vinului: un complex de locuințe și restaurante care include o școală de somelieri, care se va adăuga noului muzeu dedicat vinurilor de Bolgheri.
"Indiferent care este produsul pe care îl vinzi ai nevoie de o istorie în fundal", afirmă Malenotti, care s-a inspirat din orașul vinului de Bordeaux, din Franța. "După ce au venit aici, majoritatea turiștilor vor să viziteze și cramele", explică Malenotti, precizând că pentru moment domeniile viticole din regiune realizează doar 5% din vânzările lor directe la cramă, față de mai mult de jumătate în cazul domeniilor din Napa Valley, California (SUA).
Pe lângă faptul că umple restaurantele, această creștere a turismului oenologic a creat o nouă cerere pentru locuri de cazare, care nu a putut fi acoperită de sectorul hotelier, deschizând calea pentru dezvoltarea de serviciile de închirieri de tip AirBnb.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private