Pe langa plaje si Colosseum, Italia mizeaza si pe turismul oenologic
Data publicarii: 26-10-2017 | EconomieNumarul de turisti care au vizitat viile Bolgheri din Toscana s-a dublat in ultimii cinci ani, o veste buna pentru autoritatile italiene care vor sa incurajeze sosirile de turisti pe intreaga perioada a anului, informeaza AFP.
"Oamenii au venit întotdeauna vara pentru plaje. Acum avem vizitatori pe întreaga perioadă a anului. Este ceva nou care s-a dezvoltat pe măsură ce a crescut reputația vinului Bolgheri", explică Riccardo Binda, directorul unei asociații de viticultori din această zonă a Italiei renumită pentru vinurile sale roșii.
Ministrul italian al Culturii și Turismului, Dario Franceschini, se pregătește să anunțe un bilanț record pentru turismul italian în 2017, cu o creștere de 16% a numărului de vizitatori în sezonul estival. Sectorul reprezintă aproximativ 10% din produsul intern brut al Italiei și a devenit un motor important al unei economii care a ieșit din recesiune.
Însă, cu 52 de milioane de vizitatori străini în 2016, potrivit datelor Organizației Mondiale a Turismului, Italia este mult în urma Franței, lider mondial cu 82 milioane de vizitatori, sau Spaniei, 75 milioane. În plus, creșterea recentă a turismului are legătură cu îngrijorările privind amenințările teroriste în Tunisia, Egipt sau Turcia, îngrijorări care i-au deturnat pe turiști spre plajele italiene.
Pentru a consolida expansiunea sectorului turistic, Italia vrea să încurajeze sosirile de turiști pe întreaga perioadă a anului, mizând pe vizitatorii care vor mai mult decât să se bronzeze. În opinia designerului și antreprenorului Franco Malenotti, Italia nu profită suficient de pe urma bogatei sale moșteniri gastronomice și viticole. "Turismul oenogastronomic este o nouă tendință importantă însă Italia nu face aproape mimic pentru promovare", susține Franco Malenotti. Ultimul său proiect în acest sens este un fel de oraș al vinului: un complex de locuințe și restaurante care include o școală de somelieri, care se va adăuga noului muzeu dedicat vinurilor de Bolgheri.
"Indiferent care este produsul pe care îl vinzi ai nevoie de o istorie în fundal", afirmă Malenotti, care s-a inspirat din orașul vinului de Bordeaux, din Franța. "După ce au venit aici, majoritatea turiștilor vor să viziteze și cramele", explică Malenotti, precizând că pentru moment domeniile viticole din regiune realizează doar 5% din vânzările lor directe la cramă, față de mai mult de jumătate în cazul domeniilor din Napa Valley, California (SUA).
Pe lângă faptul că umple restaurantele, această creștere a turismului oenologic a creat o nouă cerere pentru locuri de cazare, care nu a putut fi acoperită de sectorul hotelier, deschizând calea pentru dezvoltarea de serviciile de închirieri de tip AirBnb.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză