Ceasurile "Swiss-made" nu sunt 100% elvetiene
Data publicarii: 07-12-2017 | EconomieCei care cumpara un ceas cu eticheta "Swiss-made" crezand ca este vorba de un ceas produs in intregime in Elvetia ar putea sa se insele, in conditiile in care o parte din componente precum cadranele, geamul sau cutiile ceasurilor sunt produse in China, Thailanda sau Mauritius, pentru ca la final sa ajunga in ceasurile care sunt vandute sub eticheta "Swiss-made", informeaza Reuters.
Regulile pentru producătorii care doresc să beneficieze de prestigioasa etichetă "Swiss-made", pentru care cumpărătorii sunt dispuși să plătească o primă, au fost înăsprite în acest an. Cerința cheie este ca 60% din costurile de producție să fie suportate în Elveția, față de pragul de 50% în trecut care se aplica doar mecanismului principal al ceasului. Noile reguli sunt menite să crească încrederea cumpărătorilor în eticheta "Swiss-made" și să protejeze industria elvețiană de orologerie de concurență, în special cea asiatică.
Însă înăsprirea regulilor a făcut mai dificilă reducerea costurilor pentru producătorii de ceasuri elvețiene mai ieftine într-un moment în care industria trece printr-o criză severă. În schimb, au permit producătorilor de ceasuri mai scumpe să majoreze ponderea componentelor care vin din Asia pentru a-și proteja marjele de profit.
"După ce regulile referitoare la "Swiss-made" au fost înăsprite avem mai puține comenzi, nu mai multe. Unii din clienții noștri ne cer să producem jumătate din componente în China pentru ca să putem fi mai ieftini", a declarat Alain Marietta, de la producătorul de cadrane Metalem, care are sediul în orașul Le Locle, în cantonul Neuchâtel, leagănul industriei elvețiene de orologerie.
Mărcile de ceasuri cele mai accesibile au dificultăți în a face profit în Elveția din cauza salariilor ridicate, marjelor reduse și concurenței străine intense care împiedică producătorii elvețieni să majoreze prețurile.
Datele publicate de Federația industriei elvețiene de orologerie arată că exporturile de ceasuri cu prețuri de până la 600 de franci (514 euro) au scăzut cu 11% în primele zece luni ale acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, față de o creștere de 2,4% pentru toate categoriile de ceasuri.
În ultimii ani au apărut companii specializate care oferă mărci de ceasuri care beneficiază de eticheta "Swiss-made", chiar dacă delocalizează la maxim producția de componente în țările cu costuri reduse. De exemplu, EOS Watch Development promite pe site-ul său de Internet să livreze ceasuri "Swiss-made" care permit clienților să facă economii prin combinarea furnizorilor elvețieni cu cei asiatici.
Pe segmentul ceasurilor de top, unde un exemplar se vinde pentru mai multe mii de franci, scăderea puternică a cererii după criza financiară din 2008 a dus la diminuarea profiturilor.
"Unele mărci de lux care anterior nici nu concepeau să cumpere componente din străinătate din motive de etică dar și pentru că prețul de comercializare al produselor lor este unul excesiv, permit în prezent acest lucru" a spus un producător elvețian de cadrane care a dorit să își păstreze anonimatul. Potrivit acestuia propria sa companie produce cadranele în special în Mauritius, unde salariile sunt mult mai mici, dar datorită unor operațiuni tehnice realizate în Elveția aceste cadrane pot beneficia de eticheta "Swiss-made".
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveției și asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private