Trei sferturi dintre utilizatorii de internet, care fac cumparaturi online, au achizitionat imbracaminte in acest an
Data publicarii: 29-12-2017 | EconomieTrei din patru persoane, care au folosit internetul pentru a cumpara produse, au achizitionat îmbracaminte si produse sportive în acest an, reiese dintr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS).
'Printre produsele cele mai comandate/cumparate prin intermediul internetului se afla îmbracamintea si produsele sportive, 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comertul electronic în ultimele 12 luni înregistrând o crestere fata de anul precedent de 4,4 puncte procentuale. Alte produse cumparate online într-o proportie mai mare sunt bunurile pentru gospodarie si aranjamentele de calatorie si/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%', se arata în document.
Persoanele care au comandat/cumparat carti, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind în scadere fata de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale.
'Desi comertul electronic are o reprezentare relativ mai redusa comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul ca ponderea persoanelor în vârsta de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda si/sau cumpara produse si servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodata internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 35% în anul 2017, în comparatie cu anul anterior, când a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comertul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi si cumparaturi online în ultimele 3 luni, 19,5% în perioada cuprinsa între 3 luni si 1 an si 37,6% cu mai mult de 1 an în urma', informeaza INS.
Conform INS, în 2017, asemanator anului 2016, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpara produse de mai mult de o treime dintre barbati si dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).
'Pe grupe de vârsta, persoanele care apeleaza cu precadere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsa între 16 si 34 de ani (42,7%). Aceeasi tendinta este mentinuta, atât în rândul femeilor, cât si al barbatilor. Nivelul de instruire absolvit de o persoana reprezinta o caracteristica individuala importanta cu influenta directa asupra accesarii internetului cu scopul achizitionarii de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumparat produse prin intermediul internetului în proportie de 61,7%. O deschidere mai mare catre acest tip de comert se observa în cazul elevilor/studentilor si salariatilor, ponderile acestora înregistrând valori de 42,1%, respectiv 41,4% în totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie', mentioneaza sursa citata.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare