Trei sferturi dintre utilizatorii de internet, care fac cumparaturi online, au achizitionat imbracaminte in acest an

Data publicarii: 29-12-2017 | Economie

Trei din patru persoane, care au folosit internetul pentru a cumpara produse, au achizitionat îmbracaminte si produse sportive în acest an, reiese dintr-o publicatie a Institutului National de Statistica (INS).

'Printre produsele cele mai comandate/cumparate prin intermediul internetului se afla îmbracamintea si produsele sportive, 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comertul electronic în ultimele 12 luni înregistrând o crestere fata de anul precedent de 4,4 puncte procentuale. Alte produse cumparate online într-o proportie mai mare sunt bunurile pentru gospodarie si aranjamentele de calatorie si/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%', se arata în document.

Persoanele care au comandat/cumparat carti, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind în scadere fata de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale.

'Desi comertul electronic are o reprezentare relativ mai redusa comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul ca ponderea persoanelor în vârsta de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda si/sau cumpara produse si servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodata internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 35% în anul 2017, în comparatie cu anul anterior, când a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comertul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi si cumparaturi online în ultimele 3 luni, 19,5% în perioada cuprinsa între 3 luni si 1 an si 37,6% cu mai mult de 1 an în urma', informeaza INS.

Conform INS, în 2017, asemanator anului 2016, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpara produse de mai mult de o treime dintre barbati si dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).

'Pe grupe de vârsta, persoanele care apeleaza cu precadere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsa între 16 si 34 de ani (42,7%). Aceeasi tendinta este mentinuta, atât în rândul femeilor, cât si al barbatilor. Nivelul de instruire absolvit de o persoana reprezinta o caracteristica individuala importanta cu influenta directa asupra accesarii internetului cu scopul achizitionarii de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumparat produse prin intermediul internetului în proportie de 61,7%. O deschidere mai mare catre acest tip de comert se observa în cazul elevilor/studentilor si salariatilor, ponderile acestora înregistrând valori de 42,1%, respectiv 41,4% în totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie', mentioneaza sursa citata.

 

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: