CE: Vanzarile europene de continut online vor atinge 8,3 miliarde euro in 2010

Data publicarii: 27-01-2007
Veniturile obtinute din continutul online vor atinge, in Europa, 8,3 miliarde euro, pana in 2010, reprezentand o crestere cu 400% intr-un interval de cinci ani, se arata intr-un studiu al Comisiei Europene. Pentru sectoarele cel mai dezvoltate, continutul online va reprezenta un procent semnificativ din cifra totala de afaceri: aproximativ 20% pentru muzica si 33% pentru jocurile video, se mai arata in studiul intitulat "Continut interactiv si convergenta: implicatii pentru societatea informationala". Studiul arata ca, datorita raspandirii retelelor de banda larga, extinderii retelelor mobile avansate si adoptarii generalizate a dispozitivelor digitale, comercializarea pe scara larga a continuturilor online este pe cale sa devina o realitate, creand astfel ocazii unice pentru Europa.

Datorita extinderii internetului de banda larga, dezvoltarii retelelor mobile avansate si adoptarea de catre populatie a sistemelor digitale, studiul arata ca piata de desfacere masiva a continutului online devine o realitate si creaza mari oportunitati comerciale pe continent.

"Mult asteptata convergenta digitala a devenit deja realitate economica, creand niste oportunitati pana acum de neimaginat pentru consumatorii europeni, furnizorii de continut si pentru industriile noilor tehnologii", a spus Viviane Reding, Comisar european pentru societatea informationala si media. Reding a adaugat ca pentru a capitaliza aceste oportunitati, Comisia va trebui sa reevalueze problemele legate de tehnologie si de reglementare pentru ca, printr-o abordare orientata catre piata comuna, continutul site-urilor europene sa aduca valoare adaugata. Totodata directoratul general pe care il conduce va pregati in a doua jumatate a anului curent un pachet de politici publice intitulat "Continutul online pe piata unica europeana".

Studiul curent a abordat si potentialul pietei online de continut creativ in Europa. Cu toate ca aceasta piata creste in mod constant, provocari economice, tehnologice si juridice, in special cele legate de drepturile de autor si de interoperabilitate, trebuie sa fie analizate pentru a imbunatati piata virtuala europeana. Studiul arata totodata ca Europa se afla in urma Statelor Unite in dezvoltarea serviciilor interactive de banda larga fixa si in urma Japoniei si Republicii Coreea in domeniul serviciilor mobile.

Dupa o consultare publica larga, Comisia a identificat 36 de cai de actiune pentru a dezvolta continutul online si impactul sau pe piata pana in 2010.

Cel mai important capitol este conectivitatea. Chiar daca retelele de banda larga se extind cu entuziasm, diferentele dintre statele membre sunt inca mari. In ceea ce priveste serviciile de telefonie mobila, caile de actiune includ introducerea serviciilor 3G in toata Uniunea Europeana si inlaturarea tarifelor pe transferul de date ce creaza confuzie. Muti jucatori din piata trebuie sa isi adapteze tehnologiile de distributie astfel incat sa "treaca peste granitele nationale si peste sectoare traditional separate".

Pirateria online este o alta mare problema impotriva careia Comisia va lupta in urmatorii ani, punand la punct un sistem de gestiune a drepturilor digitale la nivel continental.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: