Femeile nu prea se uita la pret cand fac cumparaturi

Data publicarii: Astazi, 07-02-2007 | Economie
Consumatorii romani nu sint prea interesati de pret atunci cind aleg magazinul de unde isi fac cumparaturile. Doar unu din cinci romani (21%) tine cont de pretul produselor atunci cind decide sa isi faca cumparaturile intr-un anumit magazin, se arata intr-un studiu realizat de agentia de cercetare de piata MEMRB, bazat exclusiv pe opiniile femeilor, noteaza Cotidianul. Mai mult, in comparatie cu situatia din tarile invecinate, reiese ca in Romania ponderea celor care se uita totusi la pret este cea mai mica. Spre exemplu, in Cehia una din trei consumatoare (32%) "cintareste" magazinele dupa pret, in Polonia una din patru (26%), iar in Ungaria una din cinci (22%).

La fel ca si unguroaicele, cele mai multe romance, adica 40% dintre respondente, se duc in magazinele unde stiu ca exista o larga varietate de produse, in vreme ce 39% aleg in functie de proximitate. Acesta din urma este practic principalul criteriu ales de majoritatea consumatoarelor din Cehia si Polonia. Nu in ultimul rind, 36% dintre romance se duc acolo unde cred ca pot face cumparaturi in cel mai scurt timp.

Marca e pe primul loc

Rezultatele studiului mai releva faptul ca romancele cumpara de cele mai multe ori marci pe care le cunosc, aproximativ patru din cinci respondente (76%) comportindu-se in acest mod. Doar daca brandul dorit nu se afla pe rafturile magazinului, consumatoarele se orienteaza catre alte marci, trei din cinci persoane procedind in acest mod. Un procent similar dintre intervievate obisnuiesc sa aleaga intre doua-trei branduri in care au incredere.

Cheltuieli mai mici

Un alt element ce le deosebeste pe romance de restul europenilor consta in timpul pe care acestea il petrec in magazin. Astfel, 30% dintre respondente au declarat ca se plimba printre rafturile centrelor comerciale mai putin de 30 de minute, in vreme ce in Europa Centrala si de Est ponderea acestora este de 60%. 

Studiul a fost realizat pe baza a 1.200 de interviuri realizate la iesirea din magazine, in rindul femeilor cu virste cuprinse intre 25 si 45 de ani din Bucuresti, Constanta, Timisoara si Brasov, care au cel putin un copil in intretinere.

Cotidianul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: