Raiffeisen Banca pentru Locuinte e si la Iasi
Data publicarii: 06-06-2006“Am ales Iasiul pentru a incepe campania de deschidere de reprezentante tocmai pentru ca este in topul vanzarilor noastre si implicit strategia noastra vizeaza dezvoltarea afacerii in zonele in care aceasta este deja cunoscuta. Investitiile in crestere din zona sunt evidente si implicit cresterea nivelului de trai. O imbunatatire a nivelului de trai se reflecta de obicei cel mai rapid in imbunatatirea situatiei locative. Mai mult, din datele pe care le avem, Iasiul ocupa locul intai in vanzarile de finantari imobiliare pe zone, asa ca era normal sa incepem de aici”, a afirmat Ionut Costea, presedintele Raiffeisen Banca pentru Locuinte.
Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a majorat, in 2005, numarul de clienti cu 45.000 ajungand la sfarsitul anului la aproximativ 80.000 de contracte incheiate.
Valoarea totala a contractelor semnate de catre clientii RBL era la 31 decembrie 2005 de 243 milioane de euro, cu 57% mai mare decat in anul precedent cand acest indicator a fost echivalentul a 155 milioane de euro.
O tendinta ascendenta au avut si depozitele atrase de la clienti. In anul 2005, volumul depozitelor a crescut de trei ori comparativ cu anul 2004. Ca urmare, resursele atrase de la clienti erau la sfarsitul anului trecut de aproximativ 28 milioane de euro, valoare mult peste ceea ce se prognozase, respectiv 22 milioane de euro.
Un alt indicator care reflecta comportamentul clientilor RBL este suma medie contractata. Anul trecut aceasta a fost de 5.400 euro (echivalent lei), fata de 4.700 valoarea progonozata.
“Toate aceste tendinte ne-au confirmat faptul ca populatia incepe sa creada in economisire, ca incepe sa aiba cultura economisirii. Mai mult, avem deja primii clienti care au optat pentru produsul nostru doar pentru partea de economisire. Acestia nu au dorit sa mai contracteze si creditul aferent perioadei de economisire. Au fost unificate mai multe contracte, s-a beneficiat de prima de la stat si sumele economisite sunt folosite pentru cumpararea unui apartament”, a adaugat Ionut Costea.
In ceea ce priveste distributia, anul trecut forta de vanzari a bancii a inregistrat o ampla dezvoltare, atat in reteaua proprie de agenti de vanzari, cat si prin agentiile si sucursalele Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Banca pentru Locuinte si-a inceput activitatea cu un numar de 109 agenti de vanzare care isi desfasurau activitatea prin cele doua canale principale de distributie: o retea proprie de agenti de vanzari si sucursalele si agentiile Raiffeisen Bank.
Uitandu-ne cum arata astazi Directia de vanzari a bancii vom putea observa ca reteaua de distributie s-a dezvoltat continuu, ajungand in prezent la un numar de 7.000 de colaboratori in cele doua canale.
Pentru anul acesta Raiffeisen Banca pentru Locuinte are aprobat un plan initial de investitii de peste 6 milioane de euro, principalele directii strategice fiind distributia, promovarea produsului si tehnologia informatiei.
Principalele provocari pentru 2006 vor fi startul in activitatea de creditare, inaugurarea primelor reprezentante in principalele orase din tara - Iasi, Cluj, Timisoara si Sibiu si instalarea unui call-center pentru a usura accesul la informatiile dorite.
Raiffeisen Banca pentru Locuinte S.A., si-a inceput activitatea in iunie 2004, fiind prima banca pentru locuinte din sistemul bancar romanesc. Produsul oferit este in lei si presupune existenta unei perioade minime de economisire, urmata de acordarea unui credit cu dobanda fixa pentru activitati in domeniul locativ. Potrivit actului constitutiv, Raiffeisen Bank Romania si Schwäbisch Hall-Germania detin fiecare cate 33,324% din actiuni, iar Raiffeisen Bausparkasse Austria detine alte 33,35% din participatii. Capitalul social al bancii este in prezent echivalentul a 25 milioane de euro.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii