Urmatorul val, masinile ultra-low cost
Data publicarii: 25-11-2009 | AutoDupa Tata Motors, si alti producatori auto se pregatesc sa lanseze curand modele care sa-l concureze pe micul Nano.
Criza globala care a lovit puternic piata auto, necesitatea de a face economii la carburanti, dar si problemele de mediu sunt factori care vor influenta decisiv industria de autovehicule in viitor, deschizand calea masinilor mici. Competitia se va amplifica indeosebi pe segmentul low cost si chiar ultra-low cost.
Potrivit estimarilor companiei de consultanta A.T. Kearney, segmentul de masini mici cu cost redus va avea cea mai mare rata de crestere, urmand a se dezvolta la nivel global cu peste 500% pana in 2020. In aceste conditii, producatorii mari vor tinti agresiv acest segment, nu numai pentru a indeplini cerintele venite dinspre consumatori, dar si pentru a supravietui.
Pe pietele dezvoltate cum este Europa, segmentul low cost se refera la modele gen Ford Ka, Renault Clio sau Smart Coupe. Pe nisa ultra-low cost, dupa primul pas facut anul acesta de indienii de la Tata Motors cu modelul Tata Nano, comercializat de la 2.200 dolari, si alti producatori auto si-au anuntat planuri si milare.
De pilda, alianta Renault-Nissan, in parteneriat cu indienii de la Bajaj, vrea sa scoata pe piata in 2011 o masina aproape la fel de ieftina ca Nano. Masini ultra-low cost vor sa lanseze in 2010 si cei de la Volkswagen, iar Toyota in 2011, respectiv Hyundai, in 2012.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare