Urmatorul val, masinile ultra-low cost
Data publicarii: 25-11-2009 | AutoDupa Tata Motors, si alti producatori auto se pregatesc sa lanseze curand modele care sa-l concureze pe micul Nano.
Criza globala care a lovit puternic piata auto, necesitatea de a face economii la carburanti, dar si problemele de mediu sunt factori care vor influenta decisiv industria de autovehicule in viitor, deschizand calea masinilor mici. Competitia se va amplifica indeosebi pe segmentul low cost si chiar ultra-low cost.
Potrivit estimarilor companiei de consultanta A.T. Kearney, segmentul de masini mici cu cost redus va avea cea mai mare rata de crestere, urmand a se dezvolta la nivel global cu peste 500% pana in 2020. In aceste conditii, producatorii mari vor tinti agresiv acest segment, nu numai pentru a indeplini cerintele venite dinspre consumatori, dar si pentru a supravietui.
Pe pietele dezvoltate cum este Europa, segmentul low cost se refera la modele gen Ford Ka, Renault Clio sau Smart Coupe. Pe nisa ultra-low cost, dupa primul pas facut anul acesta de indienii de la Tata Motors cu modelul Tata Nano, comercializat de la 2.200 dolari, si alti producatori auto si-au anuntat planuri si milare.
De pilda, alianta Renault-Nissan, in parteneriat cu indienii de la Bajaj, vrea sa scoata pe piata in 2011 o masina aproape la fel de ieftina ca Nano. Masini ultra-low cost vor sa lanseze in 2010 si cei de la Volkswagen, iar Toyota in 2011, respectiv Hyundai, in 2012.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online