Urmatorul val, masinile ultra-low cost
Data publicarii: 25-11-2009 | AutoDupa Tata Motors, si alti producatori auto se pregatesc sa lanseze curand modele care sa-l concureze pe micul Nano.
Criza globala care a lovit puternic piata auto, necesitatea de a face economii la carburanti, dar si problemele de mediu sunt factori care vor influenta decisiv industria de autovehicule in viitor, deschizand calea masinilor mici. Competitia se va amplifica indeosebi pe segmentul low cost si chiar ultra-low cost.
Potrivit estimarilor companiei de consultanta A.T. Kearney, segmentul de masini mici cu cost redus va avea cea mai mare rata de crestere, urmand a se dezvolta la nivel global cu peste 500% pana in 2020. In aceste conditii, producatorii mari vor tinti agresiv acest segment, nu numai pentru a indeplini cerintele venite dinspre consumatori, dar si pentru a supravietui.
Pe pietele dezvoltate cum este Europa, segmentul low cost se refera la modele gen Ford Ka, Renault Clio sau Smart Coupe. Pe nisa ultra-low cost, dupa primul pas facut anul acesta de indienii de la Tata Motors cu modelul Tata Nano, comercializat de la 2.200 dolari, si alti producatori auto si-au anuntat planuri si milare.
De pilda, alianta Renault-Nissan, in parteneriat cu indienii de la Bajaj, vrea sa scoata pe piata in 2011 o masina aproape la fel de ieftina ca Nano. Masini ultra-low cost vor sa lanseze in 2010 si cei de la Volkswagen, iar Toyota in 2011, respectiv Hyundai, in 2012.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă