Polonia vrea sa aiba un milion de autovehicule electrice pe strazi pana in 2025
Data publicarii: Astazi, 20-09-2016 | EconomiePolonia vrea sa aiba un milion de autovehicule electrice pe strazi pana in 2025, in ideea de a reduce emisiile de CO2 din transport, iar pentru a atinge acest obiectiv va oferi reduceri de taxe si alte stimulente, a anuntat marti Ministerul polonez al Energiei, transmite Reuters.
Polonia este unul din cei mai mari poluatori din Europa în condițiile în care se bazează pe cărbune pentru aproximativ 90% din producția sa de electricitate.
"Acest proiect va contribui la îmbunătățirea mediului în țara noastră", a declarat adjunctul ministrului polonez al Energiei, Michal Kurtyka, într-o conferință de presă. Potrivit acestuia, până în 2018 ar urma să fie adoptate noi legi care vor reglementa dezvoltarea automobilelor electrice, vor fi lansate fonduri speciale care vor ajuta la demararea producției și crearea de prototipuri de automobile electrice poloneze.
Săptămâna trecută, patru din cele mai mari companii producătoare de energie din Polonia, PGE, Tauron, Enea și Energa, au anunțat că intenționează să înființeze o companie denumită ElectroMobilityPoland, care va promova utilizarea automobilelor electrice dar deocamdată nu este clar dacă va și produce automobile electrice.
"Am dori ca acest progres tehnologic să fie în avantajul antreprenorilor polonezi", a mai spus Michal Kurtyka.
În prezent, există un număr foarte mic de automobile electrice care sunt utilizate în Polonia. Pentru a promova utilizarea automobilelor electrice, Ministerul Energiei intenționează să introducă reduceri de taxe pentru proprietarii de automobile electrice precum și subvenții pentru primele 100.000 de automobile electrice. Germania și alte state europene au introdus deja facilități pentru a promova vânzarea de automobile electrice.
Planul autorităților de la Varșovia este și un răspuns la problema producției de electricitate în timpul nopții. Marile centrale electrice nu pot fi oprite în timpul nopții, când cerea de electricitate este mult mai mică decât în timpul zilei, astfel că electricitatea produsă în timpul nopții nu este consumată. Prin încurajarea proprietarilor de automobile electrice să își încarce vehiculele în timpul nopții va fi stimulat consumul de electricitate.
Partidul Lege și Justiție consideră cărbunele drept principala sursă de energie a Poloniei și a luat măsuri pentru a stimula cererea de cărbune și a ajuta companiile miniere cu probleme.
Constructorii auto Volkswagen, Opel, divizie a General Motors, și Fiat au uzine pentru producția de autovehicule în Polonia.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall