Una din trei masini nou vandute in 2030 va fi electrica
Data publicarii: 08-12-2020 | EconomiePotrivit ultimului raport Deloitte „Electric Vehicles Setting a course for 2030” publicat recent, este de așteptat ca vânzările de mașini electrice vor crește cu aproximativ 30% anual, în următorii zece ani, urmând ca la finalul deceniului una din trei mașini noi vândute să fie electrică. Totodată, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în prezent până la 11,2 milioane în 2025, respectiv 31,1 milioane în anul 2030.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial