Una din trei masini nou vandute in 2030 va fi electrica
Data publicarii: 08-12-2020 | EconomiePotrivit ultimului raport Deloitte „Electric Vehicles Setting a course for 2030” publicat recent, este de așteptat ca vânzările de mașini electrice vor crește cu aproximativ 30% anual, în următorii zece ani, urmând ca la finalul deceniului una din trei mașini noi vândute să fie electrică. Totodată, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în prezent până la 11,2 milioane în 2025, respectiv 31,1 milioane în anul 2030.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Totodată, potrivit raportului, se previzionează că odată ce economiile lumii își vor reveni de pe urma pandemiei generate de virusul SarsCov-2, și vânzările de automobile bazate pe motoare cu combustie internă vor crește, ajungând la 81,7 milioane de unități în anul 2025, urmând să intervină un declin în ultimii cinci ani ai deceniului.
Schimbarea atitudinii consumatorilor este de altfel factorul cheie identificat de către experții Deloitte în stimularea creșterii cererii de mașini electrice în următorii zece ani. Acest fapt se datorează în principal și disipării celei mai importante bariere în calea unei asemenea decizii, și anume prețul unui astfel de autovehicul. Rămâne însă deschisă preocuparea consumatorilor pentru autonomia vehiculelor electrice.
„Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspiră din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Conform raportului Deloitte, guvernele din numeroase țări din întreaga lume au început să ofere din ce în ce mai multe facilități celor care achiziționează vehicule electrice precum stimulente financiare sau reduceri de taxe. De asemenea, unele guverne au încercat majorarea taxelor pentru vehiculele cu combustie internă.
Și pandemia generată de Covid-19 a adus o serie de măsuri menite să stimuleze această piață. În Germania, spre exemplu, guvernul a redus diminuarea taxei TVA cu 3 procente pentru vehiculele cu emisii reduse, dublând în același timp până la 7000 de dolari subvențiile oferite pentru vehiculele electrice care costă sub 45000 de dolari. Și în Franța, cei care achiziționează astfel de mașini, primesc o subvenție de 8000 de dolari, dublându-se în același timp și prima de casare pentru mașinile vechi.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall