Kaspersky: Previziunile pentru 2021 privind confidențialitatea datelor personale
Data publicarii: 12-02-2021 | IT&CÎn anul 2020 am descoperit cu toții importanța infrastructurilor conectate și a serviciilor digitale care au devenit vitale pe durata pandemiei pentru funcționarea zilnică a societății. E o realizare care a condus la o schimbare drastică a atitudinilor față de viața privată și de modul în care aceasta este percepută nu doar de cetățeni ci și de guverne și organizații.
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ca răspuns, experții Kaspersky au conturat o serie de previziuni, împărtășind din viziunea lor profesională asupra schimbărilor care vor avea loc în domeniul confidențialității în acest an. Potrivit acestor specialiști, ecartul mare dintre diferitele părți interesate de acest subiect apare ca rezultat al următoarelor tendințe:
Confidențialitatea consumatorilor va fi unul dintre cele mai valoroase argumente, unul care în majoritatea cazurilor va costa și bani. Pe măsură ce din ce în ce mai mulți consumatori vor căuta să își păstreze confidențialitatea, organizațiile vor fi nevoite să răspundă prin a oferi produse axate pe confidențialitate.
Un alt trend interesant este cel cu privire la colectarea unui număr cât mai mare și cât mai divers de date de către dispozitivele inteligente de sănătate. Datele provenite de la fitness trackere, monitoarele de tensiune arterială și alte aplicații sau dispozitive de acest gen care oferă informații extrem de valoroase care până acum au fost utilizate inclusiv în instanță ori de specialiștii de marketing. Sănătatea e acum o preocupare de interes major, motiv pentru care acest tip de informații va crește în importanță în 2021.
Experții Kaspersky subliniază de asemenea faptul că în acest an guvernele lumii vor fi din ce în ce mai atente cu privire la stocarea datelor către big-tech în vreme ce companiile de date vor încerca să găsească surse de date din ce în ce mai creative și uneori chiar mai intruzive decât până acum pentru a alimenta tehnologiile de analiză comportamentală. Nu în ultimul rând, edge computing, calculele multi-party, studiul federalizat dar și confidențialitatea diferențială, vor fi adoptate pe parcursul anului 2021 pe o scară mai largă decât anul sau ai degrabă, anii trecuți.
„Anul trecut, mulți utilizatori au realizat pentru prima dată cât de multe informații împărtășesc și ce primesc în schimb. Cu un nivel de conștientizare crescut vine o mai bună înțelegere a dreptului la viață privată și a modului de exercitare a acesteia. Drept urmare, confidențialitatea a devenit o problemă hotărâtoare la intersecția intereselor guvernamentale, corporative și personale, ceea ce a dat naștere multor tendințe diferite și chiar contradictorii în modul în care sunt colectate datele și în care este asigurată păstrarea confidențialității - sau, dimpotrivă, încălcată. Sper că anul acesta și în anii următori vom putea găsi un echilibru între utilizarea datelor de către guverne și întreprinderi și respectarea dreptului la viață privată”, spune Vladislav Tushkanov, expert în confidențialitate la Kaspersky. „Într-o notă finală, aș dori să evidențiez că, deși noi, consumatorii, nu avem control deplin asupra datelor noastre, putem face multe pentru a revendica o parte din confidențialitatea și controlul datelor noastre personale.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI