PwC: Digitalizarea accelerează: De ce este vitală securizarea accesului și identității digitale în acest proces
Data publicarii: 03-05-2021 | EconomieAm asistat în ultimul an la o digitalizare accelerată care a devansat cu cel puțin doi ani planurile companiilor pentru următorii cinci ani. O spun 40% din directorii executivi intervievați cu ocazia sondajului Digital Trust Insights realizat de PwC la nivel global. Aceștia își bazează din ce în ce mai mult activitatea pe tehnologii moderne, fie că este vorba despre procesele de business ori de munca de acasă. Potrivit aceluiași sondaj, 35% dintre respondenți afirmă că accelerează procesul de automatizare pentru a reduce costurile, 31% că modernizează cu noi capabilități în vreme ce 29% au în vedere rapiditatea și eficiența proceselor.
Discutăm astfel de o dependență din ce în ce mai mare de servicii digitale care expune companiile la amenințări cibernetice din ce în ce mai numeroase și evident, mai complexe, motiv pentru care a devenit critică problema securizării identității digitale (Identity & Access Management - IAM). Astfel, creșterea incidentelor de securitate cibernetică pe parcursul anului 2020 a propulsat amenințările de acest tip pe locul al doilea în topul directorilor executivi din întreaga lume, fiind menționate de 47% dintre aceștia în cel mai recent raport PwC CEO Survey.
În România, pe de altă parte, atacurile cibernetice se regăsesc pe locul al cincilea în topul preocupărilor directorilor executivi, foarte multe companii având încă probleme în acest domeniu care se reflectă inclusiv în managementul accesului pentru angajați sau a conturilor privilegiate.
Ce înseamnă însă identitatea digitală? Ei bine, potrivit lui Mircea Bozga, partener risk assurance și Alin Dăgădiță, lider al echipei de digital identity din cadrul PwC România, identitatea digitală „reprezintă informațiile critice despre angajați sau clienți, date și dispozitive, deci fundamentele pe care se construiește strategia digitală și de securitate cibernetică a unei companii”.
„Creșterea complexității digitale și a rolurilor în continuă schimbare ale angajaților în cadrul unei organizații a crescut importanța identificării și permiterii accesului utilizatorilor. Dincolo de încrederea și securitatea digitală, acesta îmbunătățește interacțiunile digitale cu angajații, clienții, contractorii, partenerii de afaceri și lanțul de aprovizionare”, continuă cei doi.
Potrivit Digital Trust Insights, deși majoritatea companiilor înțeleg importanța soluțiilor IAM, doar 29% dintre respondenți susțin că au început deja acest proces, 36% dintre ei înțelegând beneficiile și dorindu-și implementarea procesului în viitorul apropiat.
„Aproape toate activele organizațiilor de astăzi (adică date, procese) se află în mediul digital, protejarea accesului la acestea devenind primordială. Gestionarea riscurilor și amenințărilor este unul dintre principalele beneficii ale IAM, deoarece conceptul său de bază este de a reduce expunerea la active sensibile și de a permite accesul corect al persoanelor autorizate prin principiile de securitate a informațiilor de autentificare” continuă cei doi experți PwC.
„Consolidarea rezistenței la atacurile cibernetice, îmbunătățind în același timp pregătirea, pentru a răspunde rapid și a rezolva incidentele, va contribui la menținerea neîntreruptă și sigură a activității organizațiilor. Capabilitățile IAM, cum ar fi autentificarea bazată pe risc (adică autentificarea cu mai mulți factori), consolidează postura de securitate a accesului, în timp ce revocarea accesului în regim de urgență poate ajuta la gestionarea rapidă a cazurilor de scurgeri de date” conchid ei.
Discutăm astfel de o dependență din ce în ce mai mare de servicii digitale care expune companiile la amenințări cibernetice din ce în ce mai numeroase și evident, mai complexe, motiv pentru care a devenit critică problema securizării identității digitale (Identity & Access Management - IAM). Astfel, creșterea incidentelor de securitate cibernetică pe parcursul anului 2020 a propulsat amenințările de acest tip pe locul al doilea în topul directorilor executivi din întreaga lume, fiind menționate de 47% dintre aceștia în cel mai recent raport PwC CEO Survey.
În România, pe de altă parte, atacurile cibernetice se regăsesc pe locul al cincilea în topul preocupărilor directorilor executivi, foarte multe companii având încă probleme în acest domeniu care se reflectă inclusiv în managementul accesului pentru angajați sau a conturilor privilegiate.
Ce înseamnă însă identitatea digitală? Ei bine, potrivit lui Mircea Bozga, partener risk assurance și Alin Dăgădiță, lider al echipei de digital identity din cadrul PwC România, identitatea digitală „reprezintă informațiile critice despre angajați sau clienți, date și dispozitive, deci fundamentele pe care se construiește strategia digitală și de securitate cibernetică a unei companii”.
„Creșterea complexității digitale și a rolurilor în continuă schimbare ale angajaților în cadrul unei organizații a crescut importanța identificării și permiterii accesului utilizatorilor. Dincolo de încrederea și securitatea digitală, acesta îmbunătățește interacțiunile digitale cu angajații, clienții, contractorii, partenerii de afaceri și lanțul de aprovizionare”, continuă cei doi.
Potrivit Digital Trust Insights, deși majoritatea companiilor înțeleg importanța soluțiilor IAM, doar 29% dintre respondenți susțin că au început deja acest proces, 36% dintre ei înțelegând beneficiile și dorindu-și implementarea procesului în viitorul apropiat.
„Aproape toate activele organizațiilor de astăzi (adică date, procese) se află în mediul digital, protejarea accesului la acestea devenind primordială. Gestionarea riscurilor și amenințărilor este unul dintre principalele beneficii ale IAM, deoarece conceptul său de bază este de a reduce expunerea la active sensibile și de a permite accesul corect al persoanelor autorizate prin principiile de securitate a informațiilor de autentificare” continuă cei doi experți PwC.
„Consolidarea rezistenței la atacurile cibernetice, îmbunătățind în același timp pregătirea, pentru a răspunde rapid și a rezolva incidentele, va contribui la menținerea neîntreruptă și sigură a activității organizațiilor. Capabilitățile IAM, cum ar fi autentificarea bazată pe risc (adică autentificarea cu mai mulți factori), consolidează postura de securitate a accesului, în timp ce revocarea accesului în regim de urgență poate ajuta la gestionarea rapidă a cazurilor de scurgeri de date” conchid ei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii