PwC: Digitalizarea accelerează: De ce este vitală securizarea accesului și identității digitale în acest proces
Data publicarii: 03-05-2021 | EconomieAm asistat în ultimul an la o digitalizare accelerată care a devansat cu cel puțin doi ani planurile companiilor pentru următorii cinci ani. O spun 40% din directorii executivi intervievați cu ocazia sondajului Digital Trust Insights realizat de PwC la nivel global. Aceștia își bazează din ce în ce mai mult activitatea pe tehnologii moderne, fie că este vorba despre procesele de business ori de munca de acasă. Potrivit aceluiași sondaj, 35% dintre respondenți afirmă că accelerează procesul de automatizare pentru a reduce costurile, 31% că modernizează cu noi capabilități în vreme ce 29% au în vedere rapiditatea și eficiența proceselor.
Discutăm astfel de o dependență din ce în ce mai mare de servicii digitale care expune companiile la amenințări cibernetice din ce în ce mai numeroase și evident, mai complexe, motiv pentru care a devenit critică problema securizării identității digitale (Identity & Access Management - IAM). Astfel, creșterea incidentelor de securitate cibernetică pe parcursul anului 2020 a propulsat amenințările de acest tip pe locul al doilea în topul directorilor executivi din întreaga lume, fiind menționate de 47% dintre aceștia în cel mai recent raport PwC CEO Survey.
În România, pe de altă parte, atacurile cibernetice se regăsesc pe locul al cincilea în topul preocupărilor directorilor executivi, foarte multe companii având încă probleme în acest domeniu care se reflectă inclusiv în managementul accesului pentru angajați sau a conturilor privilegiate.
Ce înseamnă însă identitatea digitală? Ei bine, potrivit lui Mircea Bozga, partener risk assurance și Alin Dăgădiță, lider al echipei de digital identity din cadrul PwC România, identitatea digitală „reprezintă informațiile critice despre angajați sau clienți, date și dispozitive, deci fundamentele pe care se construiește strategia digitală și de securitate cibernetică a unei companii”.
„Creșterea complexității digitale și a rolurilor în continuă schimbare ale angajaților în cadrul unei organizații a crescut importanța identificării și permiterii accesului utilizatorilor. Dincolo de încrederea și securitatea digitală, acesta îmbunătățește interacțiunile digitale cu angajații, clienții, contractorii, partenerii de afaceri și lanțul de aprovizionare”, continuă cei doi.
Potrivit Digital Trust Insights, deși majoritatea companiilor înțeleg importanța soluțiilor IAM, doar 29% dintre respondenți susțin că au început deja acest proces, 36% dintre ei înțelegând beneficiile și dorindu-și implementarea procesului în viitorul apropiat.
„Aproape toate activele organizațiilor de astăzi (adică date, procese) se află în mediul digital, protejarea accesului la acestea devenind primordială. Gestionarea riscurilor și amenințărilor este unul dintre principalele beneficii ale IAM, deoarece conceptul său de bază este de a reduce expunerea la active sensibile și de a permite accesul corect al persoanelor autorizate prin principiile de securitate a informațiilor de autentificare” continuă cei doi experți PwC.
„Consolidarea rezistenței la atacurile cibernetice, îmbunătățind în același timp pregătirea, pentru a răspunde rapid și a rezolva incidentele, va contribui la menținerea neîntreruptă și sigură a activității organizațiilor. Capabilitățile IAM, cum ar fi autentificarea bazată pe risc (adică autentificarea cu mai mulți factori), consolidează postura de securitate a accesului, în timp ce revocarea accesului în regim de urgență poate ajuta la gestionarea rapidă a cazurilor de scurgeri de date” conchid ei.
Discutăm astfel de o dependență din ce în ce mai mare de servicii digitale care expune companiile la amenințări cibernetice din ce în ce mai numeroase și evident, mai complexe, motiv pentru care a devenit critică problema securizării identității digitale (Identity & Access Management - IAM). Astfel, creșterea incidentelor de securitate cibernetică pe parcursul anului 2020 a propulsat amenințările de acest tip pe locul al doilea în topul directorilor executivi din întreaga lume, fiind menționate de 47% dintre aceștia în cel mai recent raport PwC CEO Survey.
În România, pe de altă parte, atacurile cibernetice se regăsesc pe locul al cincilea în topul preocupărilor directorilor executivi, foarte multe companii având încă probleme în acest domeniu care se reflectă inclusiv în managementul accesului pentru angajați sau a conturilor privilegiate.
Ce înseamnă însă identitatea digitală? Ei bine, potrivit lui Mircea Bozga, partener risk assurance și Alin Dăgădiță, lider al echipei de digital identity din cadrul PwC România, identitatea digitală „reprezintă informațiile critice despre angajați sau clienți, date și dispozitive, deci fundamentele pe care se construiește strategia digitală și de securitate cibernetică a unei companii”.
„Creșterea complexității digitale și a rolurilor în continuă schimbare ale angajaților în cadrul unei organizații a crescut importanța identificării și permiterii accesului utilizatorilor. Dincolo de încrederea și securitatea digitală, acesta îmbunătățește interacțiunile digitale cu angajații, clienții, contractorii, partenerii de afaceri și lanțul de aprovizionare”, continuă cei doi.
Potrivit Digital Trust Insights, deși majoritatea companiilor înțeleg importanța soluțiilor IAM, doar 29% dintre respondenți susțin că au început deja acest proces, 36% dintre ei înțelegând beneficiile și dorindu-și implementarea procesului în viitorul apropiat.
„Aproape toate activele organizațiilor de astăzi (adică date, procese) se află în mediul digital, protejarea accesului la acestea devenind primordială. Gestionarea riscurilor și amenințărilor este unul dintre principalele beneficii ale IAM, deoarece conceptul său de bază este de a reduce expunerea la active sensibile și de a permite accesul corect al persoanelor autorizate prin principiile de securitate a informațiilor de autentificare” continuă cei doi experți PwC.
„Consolidarea rezistenței la atacurile cibernetice, îmbunătățind în același timp pregătirea, pentru a răspunde rapid și a rezolva incidentele, va contribui la menținerea neîntreruptă și sigură a activității organizațiilor. Capabilitățile IAM, cum ar fi autentificarea bazată pe risc (adică autentificarea cu mai mulți factori), consolidează postura de securitate a accesului, în timp ce revocarea accesului în regim de urgență poate ajuta la gestionarea rapidă a cazurilor de scurgeri de date” conchid ei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall