Carrefour, sanctionat dur pentru publicitate inselatoare
Data publicarii: 24-05-2007 | MediaSocietatea franceza Carrefour are toate sansele sa achite in curand o amenda de aproape 4,8 milioane de euro, intr-un proces complex, ce cuprinde mai multe capete de acuzare, informeaza cotidianul francez Le Figaro. Retailerul, care ocupa unul dintre primele locuri la nivel mondial, a fost acuzat astfel in patru dosare de publicitate inselatoare, si pentru cooperarea comerciala. In plus, decizia care va fi luata de tribunalul din Evry, care judeca acest caz, va trebui sa fie afisata in peste 213 magazine ale grupului, care s-au facut vinovate de aceste practici.
Concret, Carrefour a fost acuzat, printre altele pentru faptul ca a prezentat produse ce nu erau disponibile nici in cantitate suficienta si nici la pretul anuntat si, mai ales, caracteristicile produselor nu corespundeau cu cele prezentate in cataloage. "Preturile propuse spulberau orice concurenta, s-ar fi asteptat la o explozie a vanzarilor", au declarat judecatorii.
Aceasta publicitate s-a referit inclusiv la congelatoare si aparate de climatizare pe care grupul le-a vandut in 2004. Legea este totusi foarte clara in privinta acestui aspect, mesajele publicitare continand "aluzii, indicatii sau prezentari false sau de natura sa induca in eroare" consumatorul fiind strict interzise.
O decizie in acest proces urmeaza sa fie pronuntata in zilele urmatoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri