Carrefour, sanctionat dur pentru publicitate inselatoare

Data publicarii: 24-05-2007 | Media

Societatea franceza Carrefour are toate sansele sa achite in curand o amenda de aproape 4,8 milioane de euro, intr-un proces complex, ce cuprinde mai multe capete de acuzare, informeaza cotidianul francez Le Figaro. Retailerul, care ocupa unul dintre primele locuri la nivel mondial, a fost acuzat astfel in patru dosare de publicitate inselatoare, si pentru cooperarea comerciala. In plus, decizia care va fi luata de tribunalul din Evry, care judeca acest caz, va trebui sa fie afisata in peste 213 magazine ale grupului, care s-au facut vinovate de aceste practici.

Concret, Carrefour a fost acuzat, printre altele pentru faptul ca a prezentat produse ce nu erau disponibile nici in cantitate suficienta si nici la pretul anuntat si, mai ales, caracteristicile produselor nu corespundeau cu cele prezentate in cataloage. "Preturile propuse spulberau orice concurenta, s-ar fi asteptat la o explozie a vanzarilor", au declarat judecatorii.

Aceasta publicitate s-a referit inclusiv la congelatoare si aparate de climatizare pe care grupul le-a vandut in 2004. Legea este totusi foarte clara in privinta acestui aspect, mesajele publicitare continand "aluzii, indicatii sau prezentari false sau de natura sa induca in eroare" consumatorul fiind strict interzise.

O decizie in acest proces urmeaza sa fie pronuntata in zilele urmatoare.

The Money Channel