Carrefour, sanctionat dur pentru publicitate inselatoare
Data publicarii: 24-05-2007 | MediaSocietatea franceza Carrefour are toate sansele sa achite in curand o amenda de aproape 4,8 milioane de euro, intr-un proces complex, ce cuprinde mai multe capete de acuzare, informeaza cotidianul francez Le Figaro. Retailerul, care ocupa unul dintre primele locuri la nivel mondial, a fost acuzat astfel in patru dosare de publicitate inselatoare, si pentru cooperarea comerciala. In plus, decizia care va fi luata de tribunalul din Evry, care judeca acest caz, va trebui sa fie afisata in peste 213 magazine ale grupului, care s-au facut vinovate de aceste practici.
Concret, Carrefour a fost acuzat, printre altele pentru faptul ca a prezentat produse ce nu erau disponibile nici in cantitate suficienta si nici la pretul anuntat si, mai ales, caracteristicile produselor nu corespundeau cu cele prezentate in cataloage. "Preturile propuse spulberau orice concurenta, s-ar fi asteptat la o explozie a vanzarilor", au declarat judecatorii.
Aceasta publicitate s-a referit inclusiv la congelatoare si aparate de climatizare pe care grupul le-a vandut in 2004. Legea este totusi foarte clara in privinta acestui aspect, mesajele publicitare continand "aluzii, indicatii sau prezentari false sau de natura sa induca in eroare" consumatorul fiind strict interzise.
O decizie in acest proces urmeaza sa fie pronuntata in zilele urmatoare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România