Peste 90% din romani isi invata copii sa economiseasca si sa compare preturile

Data publicarii: 01-06-2007 | Lifestyle

Peste 92% din romanii intervievati ii invata pe copii sa economiseasca de mici, in timp ce mai mult de 90% le arata cum sa verifice preturile pentru a cumpara la pretul cel mai bun, potrivit unui sondaj de opinie realizat de compania Aviva Asigurari de Viata. Sondajul a fost realizat cu cateva zile inainte de data de 1 iunie pentru afla cat de mult se implica romanii in educatia financiara a copiilor.

Numai 28% din parintii intervievati au un cont curent in banca, iar 12% au un depozit bancar sau un plan de economii combinat cu o asigurare de viata, se arata in comunicatul de presa.

Potrivit sondajului de opinie, peste 41% decid sa inceapa educatia financiara a copiilor in momentul in care acestia solicita sa li se cumpere anumite lucruri, peste 30% atunci cand copii au intre 9 si 12 ani, iar 22% ii invata cum sa foloseasca banii atunci cand acestia au intre 5 si 8 ani.

Sondajul mai arata ca peste 39% dintre parinti obisnuiesc sa le dea in mod curent bani copiilor, 26% in momentul in care acestia solicita, iar 33% nu le dau bani, dar afirma ca le cumpara tot ceea ce au nevoie.

Respondentii sunt din Bucuresti, 53% barbati, 47% femei, peste 89% au varste cuprinse intre 26 si 45 de ani, 89% sunt casatoriti, iar peste 63% au studii medii-superioare.

"Aviva si-a propus sa vina in sprijinul parintilor prin intermediul unui plan de economii si investitii pe termen lung, numit Alfa", a declarat directorul general Aviva Asigurari de Viata, Shah Rouf. El a precizat ca Alfa este o asigurare de tip unit-linked care ofera suport financiar pentru satisfacerea nevoilor copilului cum ar fi plata studiilor, achizitionarea unei case, cheltuieli de nunta sau cumpararea unei masini.

In prezent Alfa detine 10% din portofoliul de produse Aviva, tendinta actuala fiind de crestere a acestui procent, conform datelor prezentate de companiei.

Aviva Asigurari de Viata a intrat pe piata din Romania in anul 2000, are peste 400.000 de clienti si dispune, in prezent, de o retea formata din patru centre de dezvoltare si aproape 20 de agentii. Volumul primelor brute subscrise ale Aviva Asigurari de Viata, divizia romaneasca a celui mai mare asigurator din Marea Britanie, a urcat anul trecut cu 30,7% fata de 2005, la 63,98 milioane lei (18,9 milioane euro), iar activele societatii au crescut cu 31,2% la 134,5 milioane lei (49,7 milioane euro).

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: