Fondurile de pensii care fac publicitate neloiala risca sa ramana fara autorizatie
Data publicarii: Astazi, 06-06-2007 | Finante-BanciCompaniile care administreaza fonduri de pensii private care isi fac publicitate neloiala risca sa ramana fara autorizatie, a spus marti presedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP), Mircea Oancea.
Presedintele CSSPP a mentionat ca se fac referiri la pozitia pe piata a acestor companii, in sensul ca fiecare isi rezerva prima pozitie, fara a veni cu argumente. "Speram ca in perioada urmatoare, concurenta sa se desfasoare intr-un cadru corect, nu pe canale care nu pot fi probate sau validate", a spus Oancea, la un seminar despre pensii private.
Un alt aspect sesizat de arbitrul pensiilor private il reprezinta prezentarea produselor pentru pensii care se face concomitent cu asigurarile de viata, a spus Oancea. Presedintele CSSPP a mai spus ca toate sesizarile facute vor fi analizate de catre institutia pe care o conduce.
Vicepresedintele sindicatului Cartel Alfa, Petru Dandrea, considera ca este nevoie de o corectie legala pentru a stopa concurenta neloiala intre companii. Exista pagini de internet care sustin anumite companii de pensii private si pe care sunt mentionate randamente ridicate, astfel incat o pensie poate avea o rata de inlocuire a salariului de 100%, informatie greu de probat, a explicat Dandrea. Acesta nu este un mod corect de a informa participantii la pensii private, a adaugat el.
Potrivit reglementarilor consiliului privind pensiile facultative, informatiile continute intr-un material publicitar trebuie sa fie clare, corecte si conforme cu cele cuprinse in prospectul schemei de pensii si sa fie astfel formulate incat sa nu induca in eroare participantii, se arata in comunicatul CSSPP.
Materialele publicitare nu trebuie sa contina estimari sau prognoze privitoare la performantele viitoare ale fondului de pensii facultative sau ale administratorului, comparatii intre diferite fonduri de pensii facultative sau intre diferitii administratori, folosirea sintagmelor "rezultat garantat", "castig garantat" sau a oricaror alte formulari care pot crea aparenta de garantare a unui castig.
Nu sunt admise nici formulari de genul "cea mai mare societate de administrare a fondurilor de pensii", "cea mai buna schema facultativa de pensii", "cel mai performant fond" si/sau altele asemanatoareutilizarea declaratiilor participantilor anteriori, prezenti sau potentiali, potrivit datelor publicate de institutie. CSSPP interzice difuzarea oricarui material publicitar in legatura cu un fond de pensii facultative sau cu un administrator inainte ca fondul de pensii facultative si administratorul sa fie autorizati de catre CSSPP sau inainte de publicarea prospectelor schemelor de pensii facultative autorizate de catre CSSPP.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut