Romania este cea mai putin atractiva pentru retaileri dintre tarile Europei de Est
Data publicarii: 23-06-2007 | AfaceriRomania este tara cu cea mai mica atractivitate din Europa de Est pentru investitiile retailerilor straini, ocupand locul 27 din 30, fiind depasita de Letonia, Lituania, Slovenia, Ungaria, Croatia, Ucraina si Rusia, potrivit unui studiu realizat de compania A.T. Kearney.
In ceea ce priveste atractivitatea pietei, Romania a obtinut 31 de puncte din 100, limita superioara indicand un numar crescut al factorilor de interes pentru investitorii straini. Gradul de saturare a pietei de retail a fost punctat cu 22 de puncte in cazul Romaniei ceea ce da semnale investitorilor ca accesul acestora este limitat ori din cauza concurentilor sau din cauza unei cereri limitate. Un alt indicator care este luat in calcul este presiunea factorului temporal, pentru care Romania a primit 66 de puncte din 100, punctaj care arata ca sectorul retail avanseaza cu repeziciune, ceea ce reprezinta oportunitati pe termen scrut pentru investitori.
Romania alaturi Ungaria, Slovenia si Croatia sunt pozitionate pe un trend descendent, fata de anii precendenti. Cu toate acestea, intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, dar si ritmul accelerat de dezvoltare economica pot mentine interesul retailerilor pntru investitii, iar pentru sectorul hipermarketurilor este preconizat ca va inregistra un boom. Exista insa si dezavantaje pe piata romaneasca, dupa cum noteaza autorii studiului, si anume numarul mare de hipermarketuri care ar putea limita oportunitatile investitorilor, se mai arata in studiu. Carrefour, Kaufland, Louis Dellhaize si Metro au o prezenta puternica pe piata romaneasca, iar Auchan si SPAR au deschis primele magazine in anul 2006.
La nivelul Europei de Est, Bulgaria este considerata "starul" regiunii care a urcat noua locuri, ocupand locul 12 in Indexul anual privind Dezvoltarea Industriei Globale de Retail (Global Retail Development Index), alcatuit de compania A.T. Kearney. Potrivit studiului, intreaga regiune ramane atractiva pentru potentialii investitori, cu mentiunea ca intr-o scurta perioada de timp, piata se va inchide. Cu toate acestea, formatele de nisa au potential pe piata europeana.
Pe primele trei locuri in topul atractivitatii investitrorilor, la nivel mondial, se afla India, Rusia si China.
A.T. Kearney este una dintre cele mai mari firme internationale de consultanta manageriala, cu 47 de birouri in peste 30 de tari. Compania a intrat pe piata din Romania la inceputul lunii martie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut