Cei mai multi pasageri ai vagoanelor business sunt directori si functionari

Data publicarii: 02-07-2007 | Lifestyle

Cei mai multi calatori care folosesc vagoanele de tren business class sunt barbati, ocupa posturi de manageri sau de functionari publici carora li se deconteaza contravaloarea biletului, in timp ce doar 13% sunt pensionari, 3,7% studenti si 0,2% agricultori. "In urma studiilor efectuate a reiesit ca aproximativ 80% dintre pasageri calatoresc pentru afaceri, interes de serviciu sau pentru rezolvarea unor probleme la autoritati. Estimam ca traficul cu serviciul business va creste considerabil incepand cu toamna anului 2007", au declarat reprezentantii CFR Calatori.

Aceleasi surse au precizat ca au fost efectuate doua sondaje in perioada 1-31 martie si 27 aprilie-5 mai.

Astfel, in luna martie CFR Calatori a organizat o campanie de promovare a ofertei business class prin invitarea, in fiecare zi, a pasagerilor unui compartiment de clasa I de la trenurile intercity Bucuresti-Timisoara, Bucuresti-Cluj Napoca si retur sa calatoreasca cu vagonul business. Cu aceasta ocazie, calatorii au completat chestionare care au vizat "aspectele generale privind perceptia transportului feroviar fata de alte alternative de transport si parerea acestora fata de dotarile speciale ale vagoanelor business". In perioada 27 aprilie-5 mai a fost efectuat un alt sondaj in randul calatorilor de la vagoanele business pe aceleasi trenuri, sondaj ce a avut ca scop o definire preferintelor calatorilor in ceea ce priveste programele audio-video. La aceste campanii au raspuns la chestionare peste 500 de calatori.

Potrivit sondajului, majoritatea celor chestionati sunt barbati, au studii superioare, calatoresc cel putin o data pe luna pe distante cu durata mai mare de trei ore si beneficiaza de decontarea contravalorii legitimatiei de calatorie. De asemenea, 13,2% sunt pensionari, 2% casnice, 1,7% muncitori, 3,7% studenti, 0,2% agricultori. De asemenea, 44,2% din totalul calatorilor chestionati sunt functionari publici, in timp ce 26,3% manageri. In ceea ce priveste varsta, 47,3% au varste intre 20 si 39 ani, 16% peste 60%, iar 2% sub 19 ani.

"Trenul a fost singura optiune de transport avuta in considerare pentru 56% dintre cei care pleaca din Bucuresti spre Cluj si pentru 51% dintre cei care pleaca spre Timisoara.  In sensul venirii spre Bucuresti trenul a fost mijlocul de transport preferat de aproximativ 50% dintre calatori. In medie pe ambele relatii, doar 3,5 % ar fi acceptat sa calatoreasca cu autocarele sau microbuzele, iar cu avionul 22%, in timp ce cu autoturismul personal ar fi calatorit aproximativ 30%", se arata in sondajul CFR Calatori.

Totodata, analiza a relevat faptul ca 72% dintre calatori considera suficient numarul de trenuri pe relatiile Bucuresti-Timisoara si Bucuresti-Cluj, iar 81% sunt multumiti de orarele actuale ale trenurilor. Mai mult, 76,4% dintre cei chestionati au precizat ca au ales calatoria cu intercity pentru confort, in timp ce pasagerii de la business class au ales acest serviciu deoarece beneficiaza de acces internet, confort si curatenie. Din totalul celor chestionati 36% au declarat ca folosesc acest mijloc de transport pentru rezolvarea unor afaceri, 34,7% in interes de serviciu si numai 5,7% pentru sanatate, 4,5% pentru turism, 2,7% pentru cumparaturi si 0,5% pentru studii.

In urma campaniilor, CFR Calatori a decis diversificarea programelor video in concordanta cu preferintele calatorilor si reinstruirea personalului care deserveste vagoanele in vederea informarii calatorilor despre echipamentele ce pot fi folosite in aceste vagoane si modul de utilizare a acestora.

De la introducerea serviciului, luna decembrie 2006, pe relatia Bucuresti-Cluj si retur au circulat peste 2.500 calatori, iar pe distanta Bucuresti-Timisoara peste 1.000 calatori.  CFR Calatori a introdus in luna decembrie 2006 trei vagoane business pe rutele Bucuresti-Cluj Napoca, Bucuresti-Oradea si Bucuresti-Timisoara si retur, iar din luna iunie anul acesta pe Bucuresti-Constanta.

Reprezentantii CFR Calatori au precizat ca valoarea investitiei a fost intre 450.000 si 500.000 de euro pentru un vagon, modernizarile fiind realizate in atelierele CFR Grivita. In ceea ce priveste tarifele, acestea sunt in functie de destinatie, platindu-se un supliment. Astfel, pentru un bilet pe ruta Bucuresti-Cluj Napoca la vagonul business standard la trenul rapid calatorii platesc 113,80 lei, iar la business exclusive 133,80 lei. Biletul pentru Bucuresti-Timisoara Nord  la clasa standard costa 126,40 lei, iar la clasa exclusiv146,40 lei, in timp ce o calatorie pe ruta Bucuresti-Oradea, clasa standard va costa 135,10 lei, iar la clasa exclusiv 155,10 lei. Pe ruta Bucuresti- Constanta business exclusive costa 91 lei, iar la standard 81 lei.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: