Fiscul va avea baza de date comuna cu primariile, Cadastrul si notariatele

Data publicarii: 11-07-2007 | Finante-Banci

Agentia de Administrare Fiscala va avea, de la 1 ianuarie 2008, o baza centrala de date impreuna cu Ministerul Administratiei, Camera Notarilor si Cadastrul care va fi folosita ca sursa de informatii pentru controalele fiscale, a declarat, marti, presedintele ANAF, Daniel Chitoiu.

"Am facut demersurile pentru realizarea bazei de date si vom incheia protocoale cu alte institutii pentru a ne furniza informatii despre tranzactiile economice", a afirmat Chitoiu.

ANAF intentioneaza sa incheie protocoale pentru a obtine informatii de la Camera Notarilor si Agentia de Cadastru, dar si de la primarii prin intermediul Ministerului Administratiei.

"Informatiile vor fi comasate si vor fi o sursa de selectie pentru controale pentru o noua directie din cadrul ANAF, Directia de Informatii Fiscale, care va avea doua structuri: una de management al informatiei, iar alta de analiza de risc pentru controalel fiscale", a explicat Chitoiu.

Aceeasi directie va avea in atributii verificarea declaratiilor semestriale privind plata taxei pe valoarea adaugata.

Pana pe 25 iulie, persoanele impozabile in scopuri de TVA trebuie sa depuna declaratia semestriala privind tranzactiile si serviciile prestate in Romania. Pe baza acestor declaratii, Fiscul va putea constata daca taxa a fost platita corect, confruntand informatiile furnizorilor cu cele ale beneficiarilor.

NewsIn