Tarile nordice au cele mai mari preturi din Europa la produse alimentare
Data publicarii: 14-07-2007 | InternationalDanemarca este tara cu cele mai ridicate preturi la produse alimentare, de trei ori mai mari decat in Bulgaria, potrivit unui studiu Eurostat dat publicitatii vineri, care a comparat preturile din 2006 a 500 de produse alimentare si bauturi nonalcoolice din cele 27 de state membre, informeaza AFP.
Danemarca este in fruntea clasamentului, cu un indice de preturi de 142% (100 fiind media preturilor din cele 27 de tari membre), adica un cos zilnic de 2,5 ori mai scump decat in Bulgaria (56%), cea mai ieftina tara a Uniunii.
Pe locurile urmatoare se situeaza cosul zilnic al irlandezilor (125%), finlandezilor (120%) si suedezilor (119%). La limita inferioara, acolo unde preturile sunt mici, se afla Bulgaria, cea mai ieftina tara europeana, Lituania (64%), Polonia si Slovacia (67%).
Cifrele indica - fara a provoca surprize - ca preturile celor 500 de produse analizate sunt mai mari in vechile state membre decat in cele 12 noi. Dintre noile state membre, doar Ciprul este deasupra mediei europene (107%).
Painea si cerealele sunt de 3,5 ori mai scumpe in Danemarca decat in Bulgaria, iar carnea de trei ori. Laptele, branza si ouale sunt foarte scumpe in Cipru si Grecia.
La bauturle alcoolice Danemarca cedeaza primul loc Irlandei (189%), urmata de Finlanda (170%) si Marea Britanie (152%). Astfel, alcoolul este de 2,5 ori mai scump in Irlanda decat in Bulgaria (69%).
Preturile la tigari sunt foarte diferite intre tarile membre: Marea Britanie este cea mai scumpa tara din acest punct de vedere (205%), devansand Irlanda (186%) si Franta (133%). Romania este una dintre tarile in care preturile la tigari sunt printre cele mai mici (32%), dar este devansata de Letonia (28%) si Lituania (30%)
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall