Biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov s-ar putea ieftini
Data publicarii: 04-09-2007 | EconomieCFR Calatori ar putea ieftini biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Brasov si retur prin eliminarea suplimentului de viteza sau mutarea unor trenuri dintr-o clasa in alta, a declarat directorul CFR Calatori, Alexandru Noaptes. "Nu este normal ca pasagerii sa plateasca suplimentul de viteza in cazul unor trenuri care au intarzieri mari. Am facut adrese catre CFR Infrastructura pentru micsorarea taxei de utilizare a infrastructurii, astfel incat sa nu se mai perceapa suplimente de viteza", a declarat Noaptes.
Acesta a facut referire la trenurile de pe traseul Bucuresti-Constanta, care pleaca din Gara de Nord si ajung cu intarzieri de cateva ore la destinatie.
Oficialul CFR Calatori a mai aratat ca trenurile de tip personal care pleaca din gara Obor ajung aproximativ in acelasi timp cu trenurile intercity sau rapid care pleaca din Gara de Nord. "In cursul zilei de marti, vom avea o intalnire cu reprezentantii CFR Infrastructura si cu cei ai Ministerului Transporturilor (MT) pentru a elimina suplimentul de viteza in cazul trenurilor Bucuresti-Constanta care pleaca din Gara de Nord", a mai spus reprezentantul CFR Calatori.
Noaptes a precizat ca aceasta masura privind eliminarea suplimentelor de viteza ar putea fi aplicata si pentru trenurile Bucuresti-Brasov, deoarece in curand vor incepe lucrarile de reabilitare a infrastructurii de pe aceasta ruta, lucrari care vor dura trei ani.
Totodata, Noaptes a precizat ca o alta solutie ar fi declasificarea trenurilor de rang inalt, respectiv intercity sau rapid, care sa fie transformate in trenuri accelerat, reducandu-se astfel costul unui bilet.
Oficialul CFR Calatori a mai spus ca aceste reduceri de tarife s-ar putea aplica si pe alte rute, in cazul in care se constata ca exista intarzieri foarte mari din cauza lucrarilor.
Potrivit datelor MT, suplimentul de viteza pentru un intercity la clasa I Bucuresti-Constanta este de 38,30 lei, iar la clasa a II-a, de 27 de lei. In ceea ce priveste suplimentul de viteza pentru un tren rapid, pentru aceeasi distanta, pentru clasa I tariful este de 30,5 lei, iar la clasa a II-a - 23,1 lei.
Noaptes a mai spus ca au fost multe situatii in care calatorii au pierdut legaturile in Gara de Nord din cauza intarzierii unor trenuri, situatie in care au fost puse la dispozitia acestor calatori vagoane speciale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii