Biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta si Bucuresti-Brasov s-ar putea ieftini
Data publicarii: Astazi, 04-09-2007 | EconomieCFR Calatori ar putea ieftini biletele de tren pe rutele Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Brasov si retur prin eliminarea suplimentului de viteza sau mutarea unor trenuri dintr-o clasa in alta, a declarat directorul CFR Calatori, Alexandru Noaptes. "Nu este normal ca pasagerii sa plateasca suplimentul de viteza in cazul unor trenuri care au intarzieri mari. Am facut adrese catre CFR Infrastructura pentru micsorarea taxei de utilizare a infrastructurii, astfel incat sa nu se mai perceapa suplimente de viteza", a declarat Noaptes.
Acesta a facut referire la trenurile de pe traseul Bucuresti-Constanta, care pleaca din Gara de Nord si ajung cu intarzieri de cateva ore la destinatie.
Oficialul CFR Calatori a mai aratat ca trenurile de tip personal care pleaca din gara Obor ajung aproximativ in acelasi timp cu trenurile intercity sau rapid care pleaca din Gara de Nord. "In cursul zilei de marti, vom avea o intalnire cu reprezentantii CFR Infrastructura si cu cei ai Ministerului Transporturilor (MT) pentru a elimina suplimentul de viteza in cazul trenurilor Bucuresti-Constanta care pleaca din Gara de Nord", a mai spus reprezentantul CFR Calatori.
Noaptes a precizat ca aceasta masura privind eliminarea suplimentelor de viteza ar putea fi aplicata si pentru trenurile Bucuresti-Brasov, deoarece in curand vor incepe lucrarile de reabilitare a infrastructurii de pe aceasta ruta, lucrari care vor dura trei ani.
Totodata, Noaptes a precizat ca o alta solutie ar fi declasificarea trenurilor de rang inalt, respectiv intercity sau rapid, care sa fie transformate in trenuri accelerat, reducandu-se astfel costul unui bilet.
Oficialul CFR Calatori a mai spus ca aceste reduceri de tarife s-ar putea aplica si pe alte rute, in cazul in care se constata ca exista intarzieri foarte mari din cauza lucrarilor.
Potrivit datelor MT, suplimentul de viteza pentru un intercity la clasa I Bucuresti-Constanta este de 38,30 lei, iar la clasa a II-a, de 27 de lei. In ceea ce priveste suplimentul de viteza pentru un tren rapid, pentru aceeasi distanta, pentru clasa I tariful este de 30,5 lei, iar la clasa a II-a - 23,1 lei.
Noaptes a mai spus ca au fost multe situatii in care calatorii au pierdut legaturile in Gara de Nord din cauza intarzierii unor trenuri, situatie in care au fost puse la dispozitia acestor calatori vagoane speciale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut