Transporturile iau in calcul o posibila renuntare la fuziunea Otopeni - Baneasa

Data publicarii: 05-09-2007 | Economie

Fuziunea aeroporturilor Otopeni- Baneasa ar putea fi oprita in cazul in care contestatia Ministerului Transporturilor va fi respinsa de Consiliul Magistraturii, una din variantele luate in calcul ulterior fiind privatizarea Otopeni, au declarat surse din cadrul institutiei. Aviatia Utilitara a facut cerere, in primavara, pentru retrocedarea a 17 hectare de teren aflate in apropierea pistei de la Baneasa, ceea ce a blocat inregistrarea la Registrul Comertului a noii societati rezultate din fuziunea celor doua aeroporturi. Ulterior, Ministerul Transporturilor a depus o contestatie la Consiliul Suprem al Magistraturii (CSM), pana in prezent neexistand un raspuns din partea CSM.

Totodata, reprezentantii Ministerului Transporturilor iau in calcul posibilitatea renuntarii la fuziunea celor doua aeroporturi, in cazul in care CSM nu admite contestatia ministerului.

Astfel, Ministerul intentioneaza sa privatizeze aeroportul Otopeni si sa intocmeasca un studiu de fezabilitate pentru o eventuala transferare a companiilor low-cost de pe aeroportul Baneasa.

"Se va incerca atragerea unor consortii bancare sau fonduri de investitii, insa nu va fi vandut decat un pachet de actiuni de maxim 20% din aeroportul Otopeni", au declarat sursele citate.

In ceea ce priveste Baneasa, Ministerul Transporturilor va cere, la prima rectificare de buget, fonduri pentru realizarea unui unui studiu de fezabilitate pentru alegerea aeroportului unde vor opera low-costurile. Pe Baneasa vor fi impuse restrictii privind zborurile pe timpul noptii, iar pe acest aeroport vor opera cursele charter si cele bussines. In plus, la Baneasa va fi un helioport.

Procesul de fuziune a celor doua aeroporturi a inceput in luna martie. Fuziunea presupunea elaborarea de proiecte comune de dezvoltare a infrastructurii, precum si o politica de marketing si manageriala unitara. Printre avantajele fuziunii celor doua aeroporturi au fost enumerate eliminarea unei eventuale competitii intre cele doua aeroporturi si cel privind constituirea unui pachet de actiuni care sa fie listat la bursa in vederea privatizarii. 

Cele doua companii, respectiv Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa- Aurel Vlaicu, functioneaza separat pana la data inmatricularii la Oficiul Registrului Comertului a CN Aeroporturi Bucuresti.

Aviatia Utilitara a mai dat in judecata, in 2000, Ministerul Transporturilor si Aeroportul International Bucuresti Baneasa pentru retrocedarea a 8,9 hectare. In octombrie 2006, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia Utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare.

NewsIn