Audientele tv de la oras se muta in ograda posturilor de nisa
Data publicarii: 06-09-2007 | MediaDesi televiziunile generaliste au din ce in ce mai putini adepti, tarifele de publicitate sunt in crestere, noteaza Adevarul. Televiziunile generaliste au pierdut in acest an aproximativ 10-20% din audiente. Cu toate acestea, ratingurile televiziunilor tematice incep sa infloreasca. Desi scaderea audientei pe timp de vara este fireasca deoarece publicul este in vacanta, tendinta de depreciere a ratingurilor este constanta si in lunile "prospere" ale anului. Este vorba de perioadele din toamna si iarna, cand publiul petrece mai mult timp in fata televizorului.
TVR1, de exemplu, a inregistrat anul trecut audiente-record datorita difuzarii meciurilor de la Cupa Mondiala. Anul acesta, postul public nu a mai avut insa acelasi noroc. Daca in iulie 2006 (luna in care s-a desfasurat competitia de fotbal), TVR1 a inregistrat o medie de 202.000 de telespectatori pe minut, in 2007 publicul a fost in medie de doar 84.000 pe minut.
Nici Pro TV nu mai are aceleasi ratinguri-record. Desi continua sa ramana lider in audiente, pe luna ce trece pierde cateva mii de telespectatori. Daca in luna august a anului trecut, in medie, 260.000 de oameni pe minut se uitau la televiziunea lui Adrian Sarbu, in 2007 numarul lor s-a redus cu 15%, pana la 219.000. Si postului Antena 1 i-a "fugit" o parte din public.
Televiziunea grupului Intact a inregistrat o pierdere de aproximativ 50.000 de telespectatori in prima parte a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2006. Lasand la o parte audienta scazuta din lunile de vara, si in restul anului se poate observa acelasi trend descrescator. De exemplu, in luna martie din 2007, la Antena 1 s-au uitat in medie 250.000 de romani pe minut, cu mult mai putin fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand televiziunea a avut 330.000 de privitori. Practic, postul din Baneasa a suferit o scadere cu aproape 25%.
Chiar si postul de nisa Realitatea TV a pierdut din audienta, in medie, 17.000 de spectatori fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut