Compania de drumuri alege in noiembrie firme de paza si curatenie pentru autostrazi
Data publicarii: 20-09-2007 | EconomieCompania de Drumuri va alege, prin licitatie deschisa, pana la inceputul lunii noiembrie, patru firme care vor asigura salubrizarea si paza pe autostrazile Soarelui si Bucuresti-Pitesti-Centura Pitesti, contractele urmand sa aiba o valabilitate de un an.
"Pana acum existau contracte de salubrizare incheiate de regionalele din Bucuresti si Constanta, iar in noiembrie vom alege o singura firma care se va ocupa de autostrada A1- Bucuresti-Cernavoda. Deoarece exista o diferenta in ceea ce priveste modul in care cele doua regionale administreaza autostrada, am propus ca regionala Constanta sa preia intreaga responsabilitate privind curatenia si paza pentru autostrada Soarelui", a declarat directorul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu.
CNADNR a publicat la inceputul acestei saptamani anunturile privind organizarea licitatiilor pentru selectarea firmelor care vor asigura salubrizarea si paza pe autostrazile A1 Bucuresti-Pitesti-Centura Pitesti si A2 Bucuresti-Cernavoda. Compania va incheia cate un contract pentru fiecare serviciu pentru sectiunea Bucuresti-Cernavoda si Bucuresti-Pitesti-Centura Pitesti, in total urmand sa existe patru contracte cu valabilitate de 12 luni fiecare.
Data limita pentru depunerea ofertelor este 29 octombrie pentru firmele care vor asigura paza si 5 noiembrie pentru firmele de salubrizare, ofertele urmand sa fie deschise in aceeasi zi. Activitatile de salubrizare si paza se vor derula pe A2 de la Bucuresti la Cernavoda, de la km 9 la km 160, pe A1 Bucuresti-Pitesti de la km 10 la km 106, iar pe Centura Pitesti pe 13 km.
Firmele care vor participa la licitatie pentru salubrizarea autostrazilor si variantei de ocolire vor fi obligate sa detina contract cu o rampa ecologica de depozitare deseuri, dar si cu o firma de depozitare a acestora. Totodata, firmele trebuie sa aiba in dotare sau sa inchirieze un auto-utilaj special pentru salubrizare. Acestea vor asigura curatenia zilnica atat pe autostrazi, cat si in locurile de parcare, grupurile sanitare si centrele de intretinere. Firmele de salubrizare vor asigura curatarea carosabilului dupa activitatile de deszapezire, dar si dupa accidentele rutiere. Deseurile vor fi colectate in saci de plastic care vor fi transportati in afara zonei autostrazii, iar la sfarsitul zilei vor fi depozitati la groapa de gunoi.
Compania de Autostrazi va putea suspenda activitatea de igienizare in sezonul de iarna. Modul in care se vor derula activitatile de igienizare va fi permanent verificat de reprezentantii directiilor regionale Bucuresti si Constanta, iar la sfarsitul fiecarei luni se va incheia un proces verbal de receptie a lucrarilor, cu confirmarea transporturilor de deseuri efectuate.
In ceea ce priveste paza, firmele care vor fi selectate vor asigura paza 24h din 24h, iar pentru 20 km de autostrada va exista cel putin un echipaj. Parctic, vor exista cel putin opt echipaje pe autostrada Soarelui si cel putin cinci pe autostrada si varianta Pitesti. Paza se va executa prin patrulare auto si interventie rapida, in baza unor parteneriate cu Politia Autostrazii.
Delimitarea sectoarelor de patrulare se va face pe autostrada Soarelui in zona Centurii Bucuresti, Fundulea, Lehliu, Drajna, Fetesti si Cernavoda, pe autostrada Pitesti in zonele a 14 noduri rutiere, iar pe centura Pitesti in doua noduri rutiere.
Potrivit contractului, in cazul unor furturi sau distrugeri, daca autorii nu au fost identificati, firma de paza va suporta costul lucrarilor si al bunurilor CNADNR. In cazul distrugerii sau furturilor compenenetelor sistemului de monitorizare a autostrazilor, firmele vor fi obligate sa refaca, din fonduri proprii, sistemul in cel mai scurt timp, fiind raspunzatoare de evenimentele rutiere aparute in aceasta perioada.
Compania de Drumuri va asigura parcarea pentru autovehiculele de patrulare si cazarea personalului pentru situatii de interventie in caz de calamitati, inundatii sau alte situatii de forta majora. Pe autostrada Soarelui aceste facilitati vor fi asigurate in trei zone, respectiv Fundulea, Lehliu si Fetesti, iar pe A1 si centura Pitesti la Ciorogarla, Ionesti si Cateasca.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut