ANAF: Declaratii fiscale vizate de consultanti, pentru a fi reduse erorile si costurile

Data publicarii: 20-09-2007 | Finante-Banci

Declaratiile fiscale anuale ale firmelor vor fi certificate de consultanti fiscali pentru a fi diminuate erorile si, in consecinta, amenzile sau majorarile platite de acestea,dar si cheltuielile de administrare ale Fiscului, a precizat Agentia de Administrare Fiscala. Potrivit modificarilor aduse Codului de procedura fiscala, declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice vor fi certificate de catre un consultant fiscal, in conditiile legii, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea.

Noua prevedere vizeaza declaratia 101 privind impozitul pe profit, declaratia privind impozitul pe reprezentatele persoanelor juridice in Romania si se aplica incepand de anul viitor.

"Scopul principal al acestei reglementari a fost, pe de o parte, de a diminua erorile din declaratiile fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, evitandu-se in acest caz depunerea ulterioara a unor declaratii fiscale rectificative, precum si de a-i proteja pe contribuabili de eventuale sanctiuni (majorari de intarziere, amenzi contraventionale), in caz de completare eronata a declaratiei sau de neindeplinire la termen a obligatiilor de declarare prevazute de lege", au explicat reprezentantii ANAF.

Declaratiile rectificative pot fi depuse in cel mult un an si au scopul de a corecta orice eroare de completare a declaratiilor de plata, cu exceptia celor referitoare la suma si la data platii. Masura ii vizeaza in special pe cei care completeaza gresit conturile bugetare. Erorile pot aparea, de multe ori, si din cauza procedurilor complicate de plata a obligatiilor fiscale, care implica o multitudine de conturi bugetare si de tipuri de declaratii fiscale, iar principala consecinta a acestor erori este plata majorarilor de intarziere, care pot ajunge anual la 36,5% din suma. In cazul depunerii unei declaratii rectificative, contribuabilul este scutit de majorarile de intarziere. 

"Pe de alta parte, s-a avut in vedere reducerea pentru organele fiscale a cheltuielilor de administrare, in situatia in care se constata eventuale neconcordante ale informatiilor inscrise in declaratie sau in situatia depunerii mai multor declaratii rectificative", arata ANAF.

Declaratiile fiscale pot fi depuse si in format electronic in Bucuresti, Ilfov, din 15 aprilie 2007, si in judetele Bacau, Bihor, Brasov, Braila,Cluj, Iasi, Olt, Sibiu, Timis si Valcea, din septembrie 2007.

Consultanta fiscala a fost definita prin lege, inca din 2001, ca activitate independenta, asistenta de specialitate acordata la intocmirea declaratiilor fiscale, in probleme fiscale si creante bugetare, penalitati si majorari, precum si reprezentare in fata fiscului, dar nu a avut un cadru de functionare pana in vara anului 2006. Din 2006 pana in prezent, consultanta fiscala a fost organizata ca activitate profesionala reprezentata de Camera consultantilor fiscali si au fost sustinute sesiuni de examinare pentru atestarea calitatii de consultant fiscal. In urma sesiunilor de examinare, in jur de 3.500 de persoane au dobandit dreptul de a profesa consultanta fiscala.

Dealtfel, ANAF precizeaza ca un consultant fiscal "este reprezentantul intereselor contribuabilului contribuind la aplicarea corecta si eficienta a reglementarilor fiscale, sprijinind contribuabilii pentru cunoasterea prevederilor legale, a drepturilor si indatoririlor acestora".

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: