Peste 350.000 mp de padure vor fi defrisati pentru Bucuresti-Ploiesti si centura Cluj

Data publicarii: 21-09-2007 | Economie

Ministerul Transporturilor va demara procedurile de expropriere a peste 350.000 mp de padure aflata in administrarea Romsilva pentru constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti si centurii Clujului, precum si a trei km din drumul judetean 106 B de la Consiliul Judetean Sibiu pentru varianta ocolire.

Potrivit unui proiect de hotarare elaborat de Ministerul Transporturilor (MT), se va trece din administrarea Regiei Nationale a Padurilor- Romsilva catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR) 64.517 mp de padure din Rifov si Dumbrava - judetul Prahova.

Terenurile sunt necesare pentru realizarea lucrarilor la tronsonul Bucuresti-Ploiesti, al autostrazii Bucuresti-Brasov. Lungimea totala a sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi de 61,8 km. Tronsonul a fost impartit pe doua portiuni, respectiv Bucuresti- Moara Vlasiei(19,5 Km) si Moara Vlasiei-Ploiesti (41 km), lucrarile fiind executate de consortiile Pizzarotti &Tirrena si, respectiv, Euroconstruct format din firmele PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Autostrada Bucuresti - Brasov  va fi corelata cu autostrada Brasov - Cluj - Bors si va asigura o legatura directa intre Romania, centrul si vestul Europei. Traseul autostrazii incepe din sectorul 2 al municipiului Bucuresti si se continua pe teritoriul judetelor Ilfov si Prahova.

De asemenea, MT a propus trecerea a 314.094 mp de padure din comunele Feleacu si Someseni- judetul Cluj din administrarea Romsilva la CNADNR pentru realizarea variantei de ocolire Cluj Est. Pentru executarea lucrarii este necesara defrisarea padurii. Centura, cu o lungime de 23,54 km, va fi amplasata in estul municipiului Cluj si va face legatura intre DN 1, la iesirea din localitatea Valcele, si DN1 C, la iesirea din localitatea Apahida. 

Un alt proiect de hotarare elaborat de MT face referire la trecerea a aproximativ trei km din drumul judetean 106 B care vor trece din administarea Consiliului Judetean Sibiu la CNADNR pentru construirea centurii Sibiu. MT a propus ca portiunea de aproximativ trei km de drum judetean sa fie reabilitata, in zona urmand sa fie amenjat un sens giratoriu intre DN 1, DN 7 si DJ 106B.

Varianta de ocolire a municipiului Sibiu (23,5 km), aflata pe Coridorul IV, va strabate comuna Selimbar, municipiul Sibiu, Sura Mica si Cristian, si va avea doua sectiuni cu profil de autostrada. Centura va asigura legatura cu viitoarea autostrada Sibiu-Orastie.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: