OTP Fond de Pensii si-a coborat estimarile privind cota de piata cu 3% in zece zile
Data publicarii: 28-09-2007 | AfaceriOTP Fond de Pensii, care opereaza pe piata pensiilor private obligatorii (pilonul II), si-a revizuit in jos estimarile privind cota de piata pana la 7-8%, fata de 10% cat anticipa la startul campaniei de atragere de clienti, a declarat presedintele companiei, Mircea Floarea.
"OTP Fond de Pensii estimeaza ca va ajunge la o cota de piata de 7-8% fata de 10% cat estimasem initial, deoarece concurenta din acest sector nu este tocmai loiala", a spus Floarea, mentionand ca firma pe care o conduce a atras deja peste 9.000 de participanti.
El a explicat ca segmentul pensiilor obligatorii este afectat de un fenomen numit "cointeresare directa", care consta in faptul ca agentii de marketing ofera unui participant intre 20 si 50 lei pentru a-si da semnatura unei anumite companii. Presedintele companiei OTP Fond de Pensii a adaugat ca, in goana lor dupa comisioane, agentii incearca sa-si convinga potentialii clienti sa semneze pentru mai multe companii asigurandu-i ca, odata cu incheierea perioadei de alegere a unui fond obligatoriu, agentii vor depune cea mai buna oferta in locul lor, a adaugat Floarea.
Timp de zece zile de la inceperea perioadei in care romanii isi pot alege un fond de pensii obligatorii se epuizeaza "piata calda", care reprezinta cunostintele, familia si prietenii agentilor respectivi, dupa care urmeaza o perioada de acalmie in care romanii se informeaza despre aceasta piata, considera Mircea Floarea. Aproximativ 500.000 de participanti si-au ales deja un fond de pensii obligatorii, a mai spus presedintele companiei.
Compania a investit 1 milion euro in pregatirea agentilor de marketing, iar in prezent are semnate contracte cu sapte companii de brokeraj si dispune de 2.103 de agenti proprii, dintre care 110 sunt din reteaua bancii si 205 de la OTP Garancia.
OTP Fond de Pensii acorda agentiilor sai de marketing un comision de 30 euro pentru fiecare participant atras, iar presedintele fondului a estimat ca, la nivelul intregii piete, vor fi cheltuite cu aceste comisioane peste 100 milioane euro. Totodata, el a precizat ca firmele inregistrate pe pilonul II platesc agentii de marketing cu comisioane cuprinse intre 25 si 40 de euro pentru fiecare contract incheiat de acestia.
Compania are un capital social de 8 milioane euro, iar depozitarul sau este Banca Comerciala Romana (BCR). OTP Fond de Pensii Administrat Privat, care administreaza fondul OTP Fond de Pensii, va investi doua treimi din fonduri (66%) in instrumente cu grad de risc scazut, respectiv in titluri de stat, obligatiuni municipale si corporative.
Grupul OTP este prezent pe piata romaneasca prin OTP Bank Romania, OTP Garancia Asigurari si OTP Fond de Pensii Administrate Privat (pilonul II) - care administreaza OTP Fond de Pensii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut