Circa 40% din companiile imobiliare romanesti vor disparea dupa adoptarea normelor UE
Data publicarii: 28-09-2007 | ImobiliareCompaniile imobiliare mici si mijlocii din Romania sunt ingrijorate ca nu se vor putea mentine pe piata in urma noilor reglementari impuse de Comisia Europeana si aproximativ 40% dintre acestea si-ar putea inceta activitatea, potrivit companiei EuroMetropola.
"Agentiile imobiliare locale inca se mai confrunta cu probleme de imagine. Credibilitatea clientilor vizavi de agentiile imobiliare este si astazi la un nivel destul de scazut, iar unul dintre motivele principale este comportamentul neprofesionist pe care l-au afisat de-a lungul timpului multe dintre companiile de profil in relatia cu clientii", afirma partner manager EuroMetropola, Monica Marin.
Clientii acuza agentiile imobiliare de marirea preturilor proprietatilor imobiliare pentru ca acesta presupune un comision mai mare pentru agentul care intermediza tranzactia respectiva. De asemenea, agentilor imobiliari li se imputa uneori comportamente lipsite de etica, precum plasarea de anunturi cu oferte avantajoase, dar inexistente in paginile de publicitate ale ziarelor sau pe Internet, cu scopul de a atrage clienti.
Pe de alta parte agentii imobiliari sunt nemultumiti de faptul ca vanzatorii si cumparatorii colaboreaza in acelasi timp cu mai multe companii imobiliare si nu ii instiinteaza in momentul in care o proprietate s-a tranzactionat. In astfel de situatii, agentul iroseste o parte importanta din timpul sau lucrand pentru un client care nu mai este interesat de serviciile sale.
"Pentru a schimba perceptia romanilor asupra companiilor imobiliare este important ca serviciile pe care acestea le ofera sa se ridice la un anumit nivel de profesionalism. Este obligatoriu pentru o companie imobiliara profesionista sa lucreze la pachetul de servicii oferite si la pregatirea angajatilor. O agentie imobiliara respectabila trebuie sa faca mult mai mult decat sa identifice niste proprietati pentru eventualii clienti, ci sa ofere consultanta pentru obtinerea de finantari, suport juridic prin colaborarea cu diferite cabinete de avocatura, sa monitorizeze piata constant si sa intocmeasca rapoarte si studii de piata, dar mai ales sa fie trasparenta pentru a avea o colaborare eficienta cu clientii", a mai spus Marin.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut