Orban vrea trenuri de mare viteza intre Timisoara si Craiova
Data publicarii: 28-09-2007 | EconomieMinistrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, joi, ca pe lista investitiilor din 2008 se va afla studiul de fezabilitate pentru constructia liniei feroviare de mare viteza, iar una din variante este ruta Timisoara-Craiova, singura problema fiind legata de finantarea proiectului.
"In 2008 vom introduce pe lista investitiilor realizarea unui studiu de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteza. Studiul ne va spune care va fi traseul optim, dar una din variante este Timisoara-Craiova. Practic, linia ar putea trece prin defileul Jiului, in zona DN 6, apoi traseul va continua in zona de campie", a explicat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Orban a adaugat ca principala problema este legata de finantarea proiectului. "Pentru a introduce TGV-uri(trenurile de mare viteza) exista posibilitatea obtinerii fondurilor europene, insa acest lucru se va intampla dupa 2013. Incercam sa identificam alte surse de finantare", a mai spus Ludovic Orban.
Linia de mare viteza din Romania va asigura legatura cu reteaua feroviara similara europeana. Realizarea unei linii de mare viteza este oportuna in conditiile in care exista deja in discutii un proiect asemanator pe distanta Viena-Budapesta.
La sfarsitul lunii iunie, Orban a anuntat ca Ministerul Transporturilor intentioneaza sa construiasca o linie feroviara de mare viteza, urmand sa fie facut un studiu de fezabilitate si sa se inceapa discutiile cu Comisia Europeana pentru introducerea acestei linii in reteaua feroviara europeana. Studiul de fezabilitate va dura intre trei si noua luni. Pe linia de mare viteza vor fi introduse trenuri care vor circula cu pana la 250 km/h.
De asemenea, reprezentantii firmelor din industria feroviara au estimat ca executia liniei feroviare de mare viteza ar costa circa 10-12 milioane euro/km, estimandu-se ca ar putea fi finalizata in 10-15 ani, insa succesul proiectului depinde de modul in care autoritatile il vor gestiona. Conform acelorasi estimari intre Bucuresti si Arad cheltuielile vor depasi sase miliarde euro, aproximativ egal cu cheltuielile pentru constructia unei autostrazi. Constructia unei astfel de linii si introducerea TGV-urilor ar avea ca rezultat dezvoltarea regionala.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private