Carrefour deschide, la Iasi, primul hypermarket din zona Moldovei
Data publicarii: 10-10-2007 | AfaceriCarrefour deschide, miercuri, la Iasi, primul hypermarket din Moldova si al noualea din Romania, dupa o investi]ie de 20 milioane euro. Carrefour face parte din complexul Felicia, situat in partea de sud a Iasiului, centru comercial ce mai cuprinde Media Galaxy si Intersport plus alte aproape 90 de magazine si restaurante.
"Felicia este al patrulea proiect major dezvoltat de Soconac in Romania si care a necesitat o investitie globala de 40 milioane euro. Complexul va permite crearea a peste 1.100 locuri de munca - 600 pentru hypermarket si 500 pentru galeriile comerciale - cat si 1.000 de locuri de parcare", a declarat, marti, in conferinta de presa, directorul general al operatiunilor Carrefour in Romania, Jacobo Caller.
Potrivit acestuia, complexul Felicia are o suprafata inchiriabila de 30.000 mp dintr-un total de sapte hectare.
"La Iasi, Carrefour va oferi peste 55.000 de articole, pe o suprafata de peste 8.600 mp. Ca element de noutate, hypermarketul este dotat cu laboratoare proprii de productie, respectiv brutarii, patisarii, macelarii si peste proaspat", a declarat, la randul lui, directorul Carrefour Felicia Iasi, Catalin Samara.
Deschiderea oficiala a hypermarketului se va desfasura marti, la orele 18.00, in prezenta oficialitatilor locale cat si actritei Stela Popescu, costumata in Cucoana Chirita, care va taia panglica inaugurala.
In luna octombrie, Carrefour va deschide inca un hypermarket la Cluj in timp ce anul viitor vor mai fi inaugurate magazine la Bucuresti, Oradea, Arad, Pitesti, Braila (doua) si inca unul la Iasi. In 2006, cifra de afaceri a Carrefour Romania a crescut cu 39, fata de anul 2005, pana la suma de 609 milioane euro.
In iunie 2007, Carrefour a facut obiectul unui scandal international de presa. Mass-media franceza a relatat ca reprezentantii firmei au apelat la presedintele Senatului Frantei pentru ca acesta sa intervina pe langa omologul sau roman, Nicolae Vacaroiu (PSD), pentru a facilita construirea unui centru Carrefour in Romania. In martie 2007, Carrefour a solicitat Primariei Iasi, condusa de primarul PSD Gheorghe Nichita, concesiunea unui teren de patru hectare, fara licitatie, in imediata apropiere a hypermarketului inaugurat marti. Intentia Carrefour era de a extinde hypermarketul.
In cele din urma, Consiliul Local, unde majoritari sunt pesedistii, a decis organizarea unei licitatii insa firmele care participa trebuie sa obtina un aviz de la Carrefour pentru a folosi aceeasi cale de acces rutier. Oficialii primariei iesene au explicat ca, dat fiind traficul si strazile din zona, un alt drum de acces nu este posibil spre terenul in cauza.
Atat presedintele Senatului francez cat si Nicolae Vacaroiu au infirmat acuzatiile ca ar fi intervenit pentru constructia magazinului de la Iasi.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut