Numarul de utilizatori de telefonie mobila a crescut la 19,5 milioane
Data publicarii: 10-10-2007 | IT&CRata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila inregistrata in Romania in primul semestru a fost de 90,5%, iar numarul de utilizatori ai acestor servicii a ajuns la 19,5 milioane, mai mare cu 31,4% fata de perioada similara din 2006, potrivit Autoritatii in Comunicatii (ANRCTI).
Datele statistice preliminare raportate de Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologiei Informatiei (ANRCTI) indica un ritm de crestere sustinut a numarului de utilizatori de servicii de telefonie mobila, precum si o crestere substantiala a numarului de conexiuni in banda larga la Internet.
La mijlocul acestui an 3,8 milioane de clienti beneficiau de unul sau mai multe abonamente la serviciile de telefonie mobila, in calitate de titulari de contract, utilizand 6,54 milioane de SIM-uri (33,5% din numarul total de cartele SIM active), ceea ce indica o medie de 1,7 abonamente de client. Astfel, se poate aprecia ca majoritatea abonatilor au cate doua abonamente, fie la acelasi operator, fie in retele diferite, potrivit ANRCTI.
In ceea ce priveste serviciile de telefonie fixa, ANRCTI a identificat pana la sfarsitul lui iunie 2007 un numar de 72 de furnizori activi de servicii de acces si/sau apeluri la nivelul pietei cu amanuntul. Cota de piata detinuta de furnizorii alternativi a ajuns la 25%, numarul liniilor instalate de acestia fiind de aproximativ 1,03 milioane. Numarul total de linii telefonice conectate (inclusiv ale furnizorului fost monopolist), era de circa 4,1 milioane (in scadere cu 7% fata de aceeasi data a anului trecut), indicand o rata de penetrare a telefoniei fixe de 19 linii la suta de locuitori.
Numarul de conexiuni la Internet s-a ridicat in prima parte a anului la 4,5 milioane, o crestere cu 78,2% fata de jumatatea anului 2006, rata de penetrare fiind de 21%. Dintre acestea, au fost raportate un numar de 2,2 milioane de conexiuni de tip broadband la internet (conexiuni cu o viteza de cel putin 128 kbps, inclusiv conexiuni pentru acces mobil), in crestere cu 90,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, rata de penetrare, la nivel de populatie fiind de 10,5%.
Serviciile de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament au inregistrat schimbari la nivel de structura, ponderea abonatilor pe suport DTH fiind in crestere cu peste 172% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Numarul abonatilor DTH a ajuns la aproape un milion in primul semestru 2007, in timp ce numarul abonatilor la servicii de cablu TV era in jur de 3,6 milioane. La finele semestrului ponderea abonatilor prin cablu in total abonati ajunsese la 79%, iar cea a abonatilor prin suport DTH la 21%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut