Biroul de credite: Cinci ani fara credite pentru o datorie de 10 lei

Data publicarii: 12-10-2007 | Finante-Banci

Cand iti apare numele in baza de date a Biroului de Credit esti "consemnat" sa nu mai poti imprumuta bani de la banca timp de cinci ani, noteaza Gandul. In situatia in care nu poti astepta atata vreme, exista doua variante pentru a obtine un nou imprumut. Fie incerci sa te imprumuti tot de la banca care te-a declarat dator, fie te rogi de institutia respectiva sa te stearga de pe lista rau-platnicilor.

La Biroul de Credit ajungi dupa ce ai acumulat o datorie de cel putin 10 lei pe care nu ai platit-o in 30 de zile. O modificare a dobanzii pentru un credit contractat sau o schimbare de comisioane pentru un card de credit neanuntate de catre banca te pot "ajuta" sa ajungi pe lista rau platnicilor.

Problema este ca nu poti fi scos de pe lista neagra decat daca solicitarea este facuta catre institutia bancara care a raportat intarzierile de plata, singura caruia trebuie sa te adresezi atunci cand consideri ca s-a facut o greseala.

"Daca esti aici trebuie sa te duci la banca si sa-si spui pasul. Aceasta este singura care are posibilitatea sa modifice electronic datele inregistrate daca considera pertinente dovezile care le aduci" a precizat pentru Gandul, Serban Epure, presedintele Biroului Roman de Credit.

Doar "motivele tehnice" conving banca

In principiu, datornicul se poate adresa bancii prin e-mail, fax sau call center. Cel mai bine este sa va duceti personal intr-o sucursala in care sa lasati o cerere prin care solicitati scoaterea "din randul datornicilor" si in care expuneti toate motivele care au dus la acumularea restantelor.

Mai departe, banca va analiza fiecare caz in parte si "va actiona in consecinta" in urma "analizarii complete a situatiei sesizate". Pe lista destul de scurta a motivelor acceptate de banci pentru stergerea datoriilor se numara acelea in care rata nu a fost platita din motive tehnice independente de vointa clientului.

Un exemplu in acest sens este situatia in care existau banii in contul curent atasat creditului si nu s-a tras rata, generand astfel restante ori banii au fost depusi din greseala in alt cont. Poate exista intelegere si atunci cand clientul nu a fost instiintat de aparitia unor solduri debitoare datorate unor comisioane, sau carduri de credit emise si neactivate la care s-au perceput taxe si penalitati.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: