Minimarketul, un tip de magazin pe cale de disparitie in urmatorii ani

Data publicarii: 29-10-2007 | Afaceri

Din cauza chiriilor in crestere, magazinele de pe principalele artere ale marilor orase vor fi nevoite sa migreze in centre comerciale de tip mall. Minimarketul din coltul blocului este o afacere care intra incet, dar sigur intr-un con de umbra. Chiriile tot mai ridicate pentru spatiile comerciale stradale fac nerentabila o astfel de investitie. Bancile si farmaciile sunt printre putinii clienti care pot plati preturile tot mai mari solicitate de proprietari.

Cu totul altfel ar putea sta lucrurile in anii ce vor urma. Studiile marilor agentii imobiliare arata ca piata romaneasca este una dintre cele mai vioaie din Europa, anul viitor urmand a fi scosi pe piata peste 850.000 de metri patrati de spatii comerciale.

Nici supermarketurile nu stau cu mult mai bine. Majoritatea celor care au inca succes beneficiaza de avantajul faptului ca au achizitionat din timp spatiile comerciale in care isi desfasoara activitatea. "Daca vrei sa te opresti sa cumperi un suc sau tigari, nu mai ai unde.

Trebuie sa gasesti un centru comercial. In acest context se observa imputinarea magazinelor de IT si a celor de electrocasnice. Ele s-au grupat in malluri sau in cladiri cu destinatie comerciala. Este evident la acest moment faptul ca doar marile lanturi pot rezista pe piata," afirma Carmen Godeanu, senior real estate broker in cadrul departamentului de spatii industriale si comerciale al companiei Regatta.

Integral in Adevarul