Calea ferata de mare viteza care va lega Timisoara de Constanta ar putea fi gata in sapte ani

Data publicarii: 16-11-2007 | Economie

Linia feroviara de mare viteza care va face legatura Timisoara-Bucuresti-Constanta ar putea fi gata in sapte ani, insa acest termen depinde de finantare si de conditiile tehnice, a declarat, joi, ministrul transporturilor, Ludovic Orban.

"Am discutat cu autoritatile ungare si exista un plan de prefezabilitate pentru constructia liniei de cale ferata rapida. Termenul de finalizare a liniei depinde de finantare si de conditiile tehnice pe care le impune aceasta cale ferata. Speram ca in sase-sapte ani sa avem o linie TGV (trenuri de mare viteza)", a spus Orban.

Potrivit acestuia pentru finantarea proiectului se are in vedere un parteneriat public-privat sau alocarea de resurse financiare de la buget. De asemenea, vor putea fi accesate si fonduri europene, din 2013.

Guvernul roman si cel ungar au stabilit, in urma sedintei comune de miercuri, sa construiasca o linie ferata de mare viteza pe ruta Budapesta -Bucuresti -Constanta, pentru a integra cele doua state in sistemul de transport feroviar international de calatori cu trenuri de mare viteza.

Potrivit unei Declaratii Comune a Ministerului Transporturilor (MT) roman si a Ministerului Economiei si Transporturilor ungar adoptata, miercuri, la Sibiu, in sedinta comuna a guvernenelor celor doua state, va fi realizata o linie feroviara de mare viteza pe ruta Budapesta - Bucuresti - Constanta, cu legatura la reteaua europeana de transport feroviar. Aceasta linie va lega Budapesta de Bucuresti si Constanta, ca o prelungire a axei de mare viteza Paris - Strasburg - Stuttgart - Viena - Bratislava - Budapesta.

La sfarsitul lunii iunie, Orban a anuntat ca Ministerul Transporturilor intentioneaza sa construiasca o linie feroviara de mare viteza, urmand sa fie facut un studiu de fezabilitate si sa se inceapa discutiile cu Comisia Europeana pentru introducerea acestei linii in reteaua feroviara europeana. Studiul de fezabilitate va dura intre trei si noua luni.  Pe linia de mare viteza vor fi introduse trenuri care vor circula cu pana la 250 km/h.

De asemenea, reprezentantii firmelor din industria feroviara au estimat ca executia liniei feroviare de mare viteza ar costa circa 10-12 milioane euro/km, estimandu-se ca ar putea fi finalizata in 10-15 ani, insa succesul proiectului depinde de modul in care autoritatile il vor gestiona. Conform acelorasi estimari  intre Bucuresti si Arad cheltuielile vor depasi sase miliarde euro, aproximativ egal cu cheltuielile pentru constructia unei autostrazi. Constructia unei astfel de linii si introducerea TGV-urilor ar avea ca rezultat dezvoltarea regionala.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: