Traficul de pasageri pe aeroporturile din Romania a crescut cu peste 50%, in 2007

Data publicarii: 03-12-2007 | Turism

Traficul de pasageri pe aeroporturile din Romania a crescut cu peste 50% in 2007, comparativ cu anul trecut, crestere datorata cu precadere aeroportului Otopeni care are 65% din totalul traficului, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor (MT).

In cursul anului trecut 4,9 milioane de pasageri au calatorit cu avionul, iar numarul acestora va ajunge la sfarsitul acestui an la 7,7 milioane ceea ce reprezinta o crestere a traficului cu peste 50%. Potrivit datelor MT, cea mai mare parte a traficului a fost inregistrat in 2007 pe aeroporturile Otopeni, Baneasa si Timisoara, pe celelate aeroporturi traficul fiind cuprins intre 1.000 si 370.000 de pasageri.

Astfel, pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti-Otopeni in 2007 numarul de pasageri a fost de cinci milioane pasageri, adica 65% din totalul traficului inregistrat la nivel national, ceea ce inseamna o crestere cu 1,8 milioane de pasageri comparativ cu anul trecut.

De asemenea, numarul pasagerilor care au plecat sau au venit pe aeroportul din Timisoara, respectiv 870.000, a fost mai mare decat cel din Baneasa unde au fost inregistrati 800.000 pasageri. In 2006, numarul pasagerilor de pe cele doua aeroporturi a fost acelasi, respectiv 600.000.

Aeroportul din Craiova a avut in 2007 o dezvoltare rapida in ceea ce priveste numarul de calatori, in conditiile in care in 2006 acesta se numara printre aeroporturile cu trafic foarte mic, respectiv 680 pasageri. Potrivit estimarilor facute de Ministerul Transporturilor, numarul pasagerilor in acest an va ajunge la 5.000.

In 2007, doua companii au inceput sa opereze la Craiova, respectiv TAROM si Carpatair, dar numarul mic al clientilor a determinat compania TAROM sa renunte la cursele interne Bucuresti-Craiova. Carpatair continua insa sa opereze curse catre Timisoara, dar si catre Italia, Franta, Germania, Grecia.

Aeroportul cu cel mai mic numar de pasageri este cel Tulcea, respectiv 1.000, situatie in care s-a aflat si in 2006 cand traficul a fost de doar 626 pasageri.

Ministerul Transporturilor a facut in 2007 investitii de 22 milioane lei pentru dezvoltarea aeroporturilor care au avut un trafic mare de calatori, Baneasa si Timisoara, la acestea adaugandu-se Constanta desi traficul pe acest aeroport a scazut in 2007 la 53.000 comparativ cu 2006 cand s-au inregistrat 70.000 de pasageri.

Transporturile aeriene nu au inca o strategie nationala de dezvoltare, cu toate ca din 1998 traficul de pasageri pe sectorul national si international a crescut cu o rata medie de peste 10% pe an. Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat, la inceputul lunii octombrie ca planul de dezvoltare a aeroporturilor subordonate Ministerului Transporturilor (MT) va fi finalizat in 2008.

La nivel national sunt 17 aeroporturi din care patru, respectiv din Timisoara, Constanta, Otopeni si Baneasa, se afla in administrarea Ministerului Transporturilor (MT), iar cel de la Caransebes este privat. Celelalte opereaza sub administratia consiliilor judetene ca autoritati independente, in timp ce Aeroportul Arad opereaza ca o societate comerciala.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: