Piata romaneasca de factoring are un potential anual de crestere de 40%

Data publicarii: 08-12-2007 | Afaceri

Piata de factoring din Romania ar putea ajunge la circa 1,8 miliarde euro in 2008, ca urmare a potentialului mare de crestere al pietei romanesti, cu cel putin 40% pe an, a declarat directorul general al Companiei de Factoring, Valentin Chirca.

Piata romaneasca de factoring este estimata la 1,2 miliarde euro in 2007.

"Piata de factoring din Romania va avea o rata de crestere mai mare decat in alte tari din regiune, de cel putin 40% pe an, tendinta care se va mentine si in urmatorii ani", a mentionat Chirca.

El a adaugat ca in tarile din regiune piata de factoring a inregistrat o crestere cu mult mai mica, in conditiile in care piata s-a maturizat. Astfel, in Ungaria piata de factoring a sporit cu 6% pe an in primul semestru al acestui an fata de acelasi interval din 2006, in Cehia cu 17%, iar in Slovacia cu 5%.

El a mai spus ca pe piata de factoring din Romania exista tendinta ca marile companii sa-si aleaga un serviciu complet de produse, in loc de o simpla finantare.

"Clientii vor incerca sa-si acopere si celelalte nevoi, care nu reprezinta doar o simpla fianantare, cum ar fi nevoia de asigurare de management al riscurilor sau al nevoilor de management al incasarilor", a aratat Chirca, precizand ca firmele care au putini salariati prefera sa externalizeze aceste servicii.

"Extinderea retelei de supermarketuri conduce si la o crestere a pietei de produse de factoring din partea furnizorilor catre supermarketuri, in general", a mai spus seful Companiei de Factoring.

El considera ca bunurile de larg consum vor fi in continuare foarte bine reprezentate. "Intrarea unor furnizori noi de servicii pe piata din Romania vor stimula cu siguranta dezvoltarea pietei prin cresterea competitiei", a spus Chirca.

"Cei care vand trebuie sa fie activi si in mass media, sa explice aceste produse, deoarece este in beneficiul afacerii in Romania. Din 2009 ma astept ca pe piata din Romania sa intre mari jucatori care sunt prezenti deja pe pietele din Europa", a mai spus directorul general al Companiei de Factoring.

Directorul general al Companiei de Factoring a mai aratat ca furnizorii de produse de factoring ar trebui sa acorde mai multa atentie campaniile referitoare la cunoasterea acestui produs in piata.

NewsIn