Legislatia privind taxa de prima inmatriculare ar putea fi modificata in ianuarie 2008
Data publicarii: 21-12-2007 | AutoOrdonanta de modificare a legislatiei privind taxa auto ar putea fi adoptata in luna ianuarie a anului viitor, proiectul ordonantei fiind finalizat in linii mari, a declarat joi ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian. "In linii mari am terminat proiectul de ordonanta. Au fost comunicate Comisiei Europene intentiile noastre, iar filosofia prezentata in luna iunie se mentine. Valoarea taxei se va corela cu valoarea de piata a autoturismelor", a explicat Varujan Vosganian.
Intrebat daca taxa deja platita ar putea fi restituita, ministrul Vosganian a spus ca nu exista nicio sentinta definitiva care sa oblige statul roman sa returneze sumele platite pana in prezent.
"Orice discutie privind o eventuala restituire a taxei se va face numai pe baza unei decizii a Comisiei Europene (CE) si a unor acte juridice definitive si irevocabile", a afirmat Varujan Vosganian.
Premierul Calin Popescu Tariceanu declara luni, 17 decembrie, ca Executivul intentioneaza sa modifice taxa auto astfel incat valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce varsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pana la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pana la 90%.
"Intentionam introducerea unor modificari: valoarea taxei se va reduce pe masura cresterii varstei autovehiculului (...). Se va extinde intervalul aferent varstei autovehiculelor pana la 20 de ani, odata cu stabilirea unor cote de reducere a taxei, care ajung pana la 90%, urmand a se mai plati doar 10% din taxa", declarat premierul Tariceanu luni, in Camera Deputatilor, la dezbaterea politica pe marginea taxei de prima inmatriculare.
Premierul a adaugat ca guvernul intentioneaza sa instituie posibilitatea restituirii valorii reziduale a taxei atunci cand autovehiculul inmatriculat in Romania se vinde unei persoane dintr-un alt stat membru sau intr-o tara terta, dar si posibilitatea contestarii taxei. Premierul a precizat ca proiectul de act normativ privind modificarea taxei este intr-o faza avansata a elaborarii.
Taxa de inmatriculare a devenit, in martie 2007, obiectul unei proceduri de infringement (incalcare a tratatului) deschisa de Comisia Europeana impotriva Romaniei. Autoritatile romane si Comisia Europeana au purtat o ampla corespondenta pe acest subiect, in ultimele noua luni, insa nu au ajuns la un acord.
Comisia Europeana a decis, in urma cu aproape o luna, sa deschida a doua etapa a procedurii de infringement (incalcare a tratatului) impotriva Romaniei privind taxa de prima inmatriculare, considerand ca raspunsurile autoritatilor romane au fost nesatisfacatoare. Comisia a acordat un termen de doua luni pentru schimbarea legislatiei, ulterior fiind posibil sa actioneze statul roman la Curtea Europeana de Justitie.
A doua etapa a procedurii consta in transmiterea unui aviz motivat, "reasoned opinion", care contine recomandari ale modului in care trebuie modificata taxa. Daca nici in urma scrisorii de argumentatie, Romania nu se va conforma rigorilor europene in materie, Comisia ar urma sa inainteze cazul Curtii Europene de Justitie.
Incasarile din taxa de inmatriculare auto au ajuns, in primele zece luni si jumatate ale anului 2007, la suma de 787,06 milioane lei (aproximativ 225 milioane euro), potrivit datelor furnizate NewsIn de Ministerul Economiei si Finantelor.
Suma colectata din taxa de inamtriculare, pana in prezent, depaseste nivelul estimat pentru tot anul 2007, prin legea bugetului, la 766,8 milioane lei. Pentru anul viitor, Finantele au programat incasari din aceasta taxa de 600,8 milioane lei.
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007 si se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut