Avionul Tarom avariat pe 30 decembrie are o polita de 10 milioane dolari, iar Astra-Uniqa plateste
Data publicarii: 04-01-2008 | DiversePolita Casco pentru avionul Tarom avariat pe 30 decembrie 2007 acopera o suma asigurata de 10 milioane dolari, iar reasiguratorii, brokerul de reasigurare si asiguratorul flotei companiei de aviatie, Astra-Uniqa, vor plati despagubirile in cel mai scurt timp, a anuntat joi compania de asigurari.
Polita de asigurare Casco pentru aeronava avariata acopera o suma asigurata de 10 milioane dolari. Riscurile au fost plasate prin brokerul de reasigurare Willis, principalul broker de aviatie la nivel mondial.
Reprezentantii companiei britanice Air Claims Service, societate de evaluare si lichidare de daune aviatice desemnata de reasiguratori, au realizat impreuna cu reprezentantii Astra-Uniqa si oficialii Tarom o prima evaluare a gradului de avariere a aeronavei pe 2 si 3 ianuarie 2008, se arata in comunicatul transmis joi de Astra-Uniqa.
In urma acestei evaluari se va realiza raportul de dimensionare a nivelului pagubelor produse aeronavei, urmand ca in baza acestuia sa se stabileasca urmatoarele etape ale procesului de despagubire, potrivit datelor companiei.
In accidentul de pe pista aeroportului international Henri Coanda Bucuresti din 30 decembrie 2007 a fost implicata aeronava Tarom Boeing 737- 300 asigurata de compania Astra-Uniqa, asigurator al flotei Tarom prin castigarea licitatiei publice finalizate in martie 2007.
Compania furnizeaza pentru aeronavele civile Tarom polita Casco (inclusiv piese de schimb si echipamente) pentru toate riscurile si polita de asigurare de raspundere (raspunderi legale generale ale liniilor aeriene fata de terti, terte aeronave, pasageri, bagaj, cargo, posta inclusiv raspundere pentru produse si operatori, hangar sau amplasament).
Contractele de asigurare de aviatie sunt reasigurate cu reasiguratori internationali, conform practicilor si procedurilor de asigurare avand in vedere riscurile deosebite si valorile mari implicate.
Global Aerospace Underwrinting Managers (GAUM), liderul de reasigurare al Tarom, impreuna cu alti peste 20 de reasiguratori internationali specializati in riscuri aviatice, au preluat in totalitate riscurile politei de asigurare pentru aeronavele companiei Tarom. GAUM este alcatuit din National Indemnity/ Berkshire Hathaway, Munich Re/Great Lakes, Tokio Marine, Mitsui Sumitomo.
Global Aerospace Underwrinting Managers a mai fost lider al politei Casco pentru toate riscurile si raspundere civila fata de terti pentru compania Tarom intre anii 1991 si 1996, perioada in care a platit catastrofa Airbus de la Balotesti si doua daune totale la aeronave Boeing 707, apartinand Tarom.
Astra-Uniqa, Willis si GAUM au castigat, in parteneriat, si alte conturi importante pe piata romaneasca de aviatie.
Printre clientii Astra-Uniqa din domeniul aviatiei se numara companiile Blue Air, Romavia, Romaero, Aeroportul International Bucuresti - Baneasa "Aurel Vlaicu" si Aeroclubul Romaniei.
O cursa charter Tarom care trebuia sa decoleze de pe aeroportul Henri Coanda cu destinatia Sharm el Sheikh a suferit un accident, pe 30 decembrie 2007, in momentul decolarii, dupa ce avionul a lovit o masina aflata pe pista. In urma coliziunii aparatul s-a rasturnat pe o parte, iar pasagerii au fost dusi cu autobuzele inapoi in cladirea aeroportului.
Potrivit raportului preliminar al anchetei anuntat de Comisia Ministerului Transportului, incidentul a produs avarierea considerabila a avionului Boeing 737, care se indrepta spre Egipt.
Astra Asigurari a fost infiintata in 1991, desprinzandu-se din fosta companie de stat ADAS. Uniqa a fost fondata in 1999, prin fuziunea dintre Raiffeisen Versicherung si Austria Collegiataet. Astra-Uniqa are o retea teritoriala de peste 200 de sucursale si agentii in toata tara.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut