Anul acesta, romanii ar putea cumpara online de 300 milioane de euro
Data publicarii: 04-01-2008 | AfaceriIn acest an, piata romaneasca de comert electronic este estimata la 275-300 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 200% fata de 2007, au declarat reprezentantii magazinelor online eMag si PCfun. "Pentru anul acesta, estimarea noastra este de 100 mil. euro, iar pentru 2008, in jurul valorii de 275 mil. euro", a declarat pentru Curierul National Madalin Durca, Marketing Manager PCfun.
Pentru tot anul 2007, PCfun estimeaza afaceri de 7 milioane de dolari, in crestere de aproape 4 ori fata de 2006.
"In anul 2006, am inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 mil. USD, dar trebuie precizat ca PCfun a avut lansarea oficiala la jumatatea anului 2006. Pentru 2007, estimam o cifra de 7 mil USD", a mai spus Madalin Durca.
Potrivit acestuia, compania a inregistrat cresteri pe segmentele notebook, monitoare LCD si PC-uri. Pentru ultimul trimestru al anului trecut, pe langa aceste categorii, de interes sunt si televizoarele LCD, camerele foto digitale, iar pentru finalul lunii decembrie exista cresteri ale vanzarilor pentru aparate GPS, telefoane mobile si console jocuri.
Tot mai multi romani aleg sa cumpere online
Romanii incep din ce in ce mai mult sa adopte comportamentul de consum european privind achizitionarea de produse prin intermediul platformelor online, mai ales in perioada sarbatorilor, pentru a evita aglomeratia si pentru a economisi timp.
"Ne apropiem din ce in ce mai mult de comportamentul de consum european, un comportament care este modelat de preferinte precum cea mai buna alegere, cel mai putin timp investit, cel mai bun pret. Vanzarile online in perioada sarbatorilor ating cote maxime prin prisma faptului ca modalitatea de achizitie online isi mentine o anumita constanta.
Practic, distanta pana la magazin, timpul petrecut acolo si lansarea comenzii sunt parti ale procesului de achizitie care nu se modifica niciodata ca variabila de timp, lucru care se intampla in retailul offline prin dublarea sau triplarea acestui proces ca si durata", a mai spus reprezentantul PCfun.
Multe sectoare din comertul online sunt neacoperit
Anul acesta va creste numarul magazinelor online ca urmare a faptului ca multe nise sunt slab acoperite, mai ales cele din domeniul serviciilor.
"Numarul magazinelor online va fi in crestere, atat pe domeniul IT si electrocasnice, cat si in alte industrii. Exista, inca, nise ramase neacoperite sau destul de slab acoperite, cum sunt cele ale cadourilor, rezervarilor online, asigurarilor etc. Piata online este foarte dinamica. Apar in fiecare saptamana magazine noi si incep sa se evidentieze din ce in ce mai bine nume de magazine ce inregistreaza cresteri foare bune si care, in mod sigur, vor avea cresteri si anul urmator", a mai declarat Durca.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut