Xerox prezinta cea mai importanta schimbare a identitatii marcii din istoria companiei

Data publicarii: 11-01-2008 | Afaceri

Xerox Corporation (NYSE: XRX) a anuntat cea mai importanta transformare a identitatii corporatiste din istoria companiei. Noua marca reflecta compania Xerox asa cum e ea astazi, o companie orientata catre consumator, construita pe baza unui sir continuu de idei inovatoare, produse si servicii dedicate companiilor de dimensiuni dintre cele mai diferite.

"Am transformat Xerox intr-o corporatie care se afla intr-o relatie stransa cu consumatorii, pe o piata digitala incarcata de continut", a spus Anne Mulcahy, CEO Xerox Corporation. "Noul nostru logo ne reflecta personalitatea, piata pe care activam, precum si inovatiile care ne diferentiaza in industrie. Am patruns pe noi piete, am creat noi domenii de business, am adaugat noi competente, am dezvoltat tehnologii care au lansat ele insele noi industrii - toate acestea pentru un schimb de informatii mai simplu, mai rapid si mai putin costisitor", adauga Mulcahy.

Noul logo Xerox combina acum numele companiei scris cu minuscule, de culoare rosu aprins, cu un simbol in forma de sfera, pe care sunt schitate linii ce formeaza litera X prin imbinarea lor. Simbolul reprezinta legatura stransa a companiei cu clientii sai, cu partenerii, cu industria si inovatia, si este astfel conceput incat sa poata fi folosit cu usurinta pe platforme multimedia.

"Prin acest nou logo, vrem sa dam marcii Xerox un aspect contemporan, cu relevanta mai mare pentru mediul de afaceri actual - mai putin formal, mult mai dinamic, dar care pastreaza legatura cu mostenirea pe care o poarta marca, si care exprima o atitudine orientata catre viitor", spune Ursula M. Burns, Presedinte Xerox Corporation.

In ultimii cinci ani, pe langa lansarea intr-un ritm alert de produse revolutionare, compania a facut investitii semnificative si in software si servicii. In plus:
• Xerox isi dubleaza investitiile in cercetare si dezvoltare in domeniul serviciilor.
• Compania accelereaza adoptarea imprimarii color in birouri prin intermediul tehnologiilor care maresc usurinta in utilizare si accesibilitatea acestei tehnologii. 50% din totalul de 1,5 miliarde USD investiti in cercetare de catre Xerox si Fuji Xerox sunt dedicati cercetarii in domeniul tehnologiei de imprimare color.
• Piata de imprimare pentru birouri si cea de imprimare comerciala incorporeaza tehnologii noi, cum sunt cerneala solida, echipamentele color cu alimentare continua sau imprimarea paralela. Pe parcursul ultimilor trei ani, Xerox a lansat peste 100 de produse, creandu-si astfel nu numai cel mai mare portofoliu de echipamente din industrie, ci si cel mai cuprinzator portofoliu dezvoltat de-a lungul istoriei sale.
• Produse ecologice cum sunt sistemele multifunctionale Xerox sau imprimantele cu cerneala solida, reciclarea tonerelor, precum si consumabilele ecologice dovedesc abilitatea Xerox de a prezenta clientilor o oferta de produse care sa protejeze efectiv mediul inconjurator.

"Privind din exterior, am urmarit tranzitia Xerox de la compania producatoare de copiatoare si imprimante, pana la furnizorul de solutii eficiente pentru un management mai bun al informatiilor, indiferent daca acestea sunt imprimate pe hartie sau in format digital", spune Angele Boyd, Group Vice-President, General Manager, Imaging/Output Document Solutions, IDC. "In acelasi timp, Xerox a construit o companie mai puternica si si-a castigat clienti noi extinzandu-se pe piete noi. Schimbarea marcii vine astfel ca un pas firesc. Noul logo se potriveste intru totul cu ceea ce reprezinta Xerox astazi", adauga Boyd.

Noul logo este deja prezent pe site-ul www.xerox.com, iar Xerox va incepe un proces de schimbare a marcii de pe produse, fabrici, vehicule si materiale de marketing. Acest proces va dura in jur de 18 luni. Fuji Xerox, un joint venture intre Xerox si Fujifilm Corporation care comercializeaza produsele Xerox in Asia, va face si ea, in timp, trecerea la noua marca.