Bulgaria are cea mai mica suprafata de retail pe cap de locuitor din Europa

Data publicarii: 11-01-2008 | Afaceri

Bulgaria este tara cu cele mai putine spatii de retail pe cap de locuitor din Europa, suprafata comerciala disponibila pentru inchiriere raportata la 1.000 de persoane fiind de 15 metri patrati, de peste 11 ori mai mica decat media europeana, potrivit Dnevnik.

Romania, a carei populatie este semnificativ mai mare decat cea a Bulgariei are o medie de 20 metri patrati spatii de retail disponibili la 1.000 de persoane, potrivit unui studiu realizat de compania britanica de consultanta Jones Lang LaSalle, citat de Dnevnik.

Studiul arata ca media europeana a spatiilor comerciale este de 170-180 metri patrati la 1.000 de persoane, Suedia clasandu-se pe primul loc cu 420-430 metri patrati de retail la 1.000 de persoane. Cehia este singura tara din Centrul si Estul Europei care se afla printre cele opt state ce au depasit media europeana a stocurilor spatiilor de retail, acestea avand spatii comerciale cu suprafete intre 170 si 430 metri patrati la 1.000 de locuitori.

In Romania, aproximativ 40% din spatiile comerciale afla in Bucuresti, care este si cea mai importanta piata pentru sectorul de retail. Alte orase importante cu stocuri semnificative de spatii comerciale sunt Timisoara, Brasov, Cluj, Constanta, Ploiesti si altele.

Oferta actuala de centre comerciale moderne din Bucuresti este aproximata la 570.000 metri patrati. Pana la sfarsitul anului 2008, se asteapta adaugarea altor 750.000 metri patrati de spatii comerciale, un nivel inca scazut in comparatie cu celelalte metropole est-europene, potrivit analistilor Coldwell Banker Romania.

NewsIn