Protectia Consumatorilor va sanctiona bancile care dau informatii incorecte clientilor

Data publicarii: 17-01-2008 | Finante-Banci

Managerii bancilor care vor folosi practici comerciale incorecte in momentul acordarii unui credit si nu vor informa corect consumatorii in momentul contractarii acestuia privind modificarea periodica a dobanzilor risca sa fie amendati de Protectia Consumatorilor cu pana la 60.000 lei.

Vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Gheorghe Ciubotaru, a declarat, miercuri, ca unele unitati bancare recurg la practici comerciale incorecte pentru a atrage clienti, oferind credit cu dobanda redusa, pe care o majoreaza din doua in doua luni, in baza clauzelor contractuale.

"Operatorii economici spun ca aceasta majorare periodica este determinata de evolutia pietei, insa in momentul contractarii creditului consumatorul nu este informat corect cu privire la acest aspect, clientul fiind pus in situatia ca de la o dobanda initiala de cinci la suta sa ajunga dupa patru luni la o dobanda de noua la suta", a precizat Ciubotaru.

Mai mult, vicepresedintele ANPC a spus ca in timp ce unitatile bancare majoreza dobanzile vechilor clienti, pastreaza dobanda prezentata initial noilor clienti, pentru a-i atrage.

"Neincetarea practicii incorecte atrage dupa sine sanctiuni de la 6.000 la 60.000 lei, iar ca masura complementara se poate dispune suspendarea activitatii pana la intrarea in legalitate, iar depunerea unei contestatii in instanta de catre institutia bancara nu duce la suspendarea masurii dispuse de ANPC", a adaugat Ciubotaru.

Legea privind combaterea practicilor comerciale incorecte a intrat in vigoare incepand cu luna ianuarie 2008 si este aplicabila din luna februarie.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: